Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1136
Назва: | Педагогічні підходи до формування життєвої компетентності у студентів класичних університетів |
Інші назви: | Pedagogical approaches to the formation of life competence in classical university students |
Автори: | Зубкова, Людмила Бєляєва, Еліна |
Ключові слова: | життєва компетентність асичний університет едагогічні умови педагогічні принципи |
Дата публікації: | 2021 |
Бібліографічний опис: | Зубкова, Людмила Педагогічні підходи до формування життєвої компетентності у студентів класичних університетів / Л. Зубкова, Е. Бєляєва // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І. Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [ред. кол.: М.М.Чепіль(гол. ред.), О.М.Кобрій, О.Є.Карпенко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2021. – Вип. 12/44 : Педагогіка. – С. 73-77 |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена питанню формування життєво компетентної особистості майбутнього вчителя в освітньому середовищі класичного університету. Актуалізуються деякі особливості системи підготовки педагогічних кадрів в умовах класичного університету, які зумовлюють пошук практико орієнтовних тактик та дієвих механізмів для ефективної реалізації професійної підготовки майбутніх фахівців освітянської ниви. Встановлено, що в класичних університетах наголос робиться не тільки на прищепленні ґрунтовних знань, але й на розвитку у студентів творчого мислення, нави-чок дослідницької роботи, самостійного, нешаблонного підходу до вирішення практичних завдань, прищеплюється потреба в постійному поповненні знань, подальшій самоосвіті, що суттєво впливає на формування життєвої компетентності студентів. Встановлено, що під час навчання в класичному університеті необхідно робити акцент на двох основ-них блоках компетентностей, що сприяють формуванню життєвої компетентності особистості: особистісно-центрованих (фізична, когнітивна, емоційно-вольова та духовна компетентність та пов’язані з ними здатності особистості) та суспільно-центрованих (визначають успішність життєдіяльності особистості в економічній, соціальній, родинно-побутовій, політичній, культурній сферах діяльності) компетент-ностях. Розглядаються основні положення особистісно-діяльнісного, аксіологічного та компетентнісного підходів як теоретичне підґрунтя визначення педагогічних умов формування життєвої компетентності. Розкриваються та аналізуються складни-ки педагогічні принципи основних підходів у процесі професійної підготовки майбутніх освітян. Визначається, що реалізація базових принципів особистісно-діяльнісного, аксіологічного та компетентнісного підходів у навчально-виховному процесі забезпечує формування ціннісних орієнтирів особистості, розвиток її духовних, моральних і творчих основ, вирішення складних питань в усіх сферах життєдіяльності, успішність виконання життєвих і соціальних ролей, саморозвиток і самореалізацію, що є складниками поняття життєвої компетентності особистості |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1136 |
Розташовується у зібраннях: | Людинознавчі студії. Серія Педагогіка |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
зубкова.pdf | 307,57 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.