Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1200
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Возняк, Володимир | - |
dc.contributor.author | Хазін, Володимир | - |
dc.date.accessioned | 2022-04-19T11:20:48Z | - |
dc.date.available | 2022-04-19T11:20:48Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Возняк, Володимир Розуміння природи поняття в діалектиці: філософсько-освітній вимір / В. Возняк, В. Хазін // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І.Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Н. В. Скотна, О. А. Ткаченко, Т. І. Біленко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2021. – Вип. 43 : Філософія. – С. 19-25 | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1200 | - |
dc.description.abstract | Мета статті – розкрити методологічну роль розуміння природи поняття в класичній діалектиці для сучасної педагогічної теорії та практики. Методологічні засади. Засобами досяг-нення поставленої мети є сама діалектика в її класичному варіанті, виражена через необхідні категоріальні зв’язки. Тим самим вона розуміється як логіка й теорія пізнання, доведені до етики, естетики і тим самим до мислячої педагогіки. Наукова новизна. У статті обґрунтовується думка, що розуміння природи поняття в класичній діалектиці має серйозне філософсько-освітнє значен-ня, оскільки може постати рефлексивною методологією дійсної педагогічної теорії та практики. Діалектико-логічне розкриття природи поняття як такого протистоїть звичайному тлумачен-ню поняття у формальній логіці, на яку суцільно орієнтована педагогіка. Поняття в діалектиці (насамперед у Геґеля) розкривається як єдність усезагального, особливого й одиничного. При цьому вельми значимим для педагогіки є розрізнення конкретно-всезагального й абстрактно-загального, відповідно, принципово різних способів узагальнення: емпіричного та власне рефлексивно-теоретич-ного. Оволодіння поняттями в їх істинному розумінні причетне до набуття свободи й вирішує про-блему поєднання набутих в освіті знань і реального життя. Висновки. Якщо педагогіка насправді стурбована процесами побудови власне людського в людському індивідові, вона жодним чином не омине діалектичного способу розуміння природи поняття. Проте для цього має бути розвинена певна філософська культура педагогів, без якої оволодіти змістом істинної понятійної форми про-сто неможливо. Якщо ж педагогіка й надалі буде користуватися лише формально-логічним знан-ням у способі побудови методики навчання, то вона, урешті-решт, виявиться нездатною вийти з нинішньої системної кризи. | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.subject | поняття | uk_UA |
dc.subject | діалектика | uk_UA |
dc.subject | методологія | uk_UA |
dc.subject | педагогіка | uk_UA |
dc.title | Розуміння природи поняття в діалектиці: філософсько-освітній вимір | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Людинознавчі студії. Серія Філософія |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
воз.pdf | 360,5 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.