Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1226
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Marchenko, Oleksij | - |
dc.contributor.author | Kretov, Pavlo | - |
dc.contributor.author | Kretova, Olena | - |
dc.date.accessioned | 2022-04-26T06:52:21Z | - |
dc.date.available | 2022-04-26T06:52:21Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Marchenko, Oleksij Post-truth and critical thinking: ideological implications in education = Постправда та критичне мислення: ідеологічні імплікації в освіті / O. Marchenko, P. Kretov, O. Kretova // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І.Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Н. В. Скотна, О. А. Ткаченко, Т. І. Біленко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2021. – Вип. 43 : Філософія. – С. 96-102. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1226 | - |
dc.description.abstract | Статтю присвячено розгляду ідеологічних трансформацій світоглядного знання, безпосередньо пов’язаних із функціонуванням суспільної уяви та формуванням як групової, так і індивідуальної ідентичності людини, а також осмисленню соціокльтурної динаміки, пов’язаної з постанням ситуації постправди та впровадженням настанов, стратегій, технік, практик і методології критичного мислення в царині освіти. Метою статті є розгляд феномену постправди в сучасному інформаційному полі у взаємозв’язку з концепцією критичного мислення та їх експлікаціями в соціальному інституті освіти. Основну увагу приділено філософському осмисленню зазначених феноменів у контексті філософсько-антропологічного виміру тенденцій розвитку соціально-комунікативної сфери існування людини. Методологічними засадами є філософія інформації, розвиток парадигми трансгуманізму, пошуки сучасної освітньої теорії та практики, соціальної філософії. У статті розглянуто сутнісні передумови і наслідки для гуманітарної сфери загалом і освіти зокрема наявного стану речей з недостатньою філософською артикульованістю понять постправди і критичного мислення. Наукова новизна. У статті доведено амбівалентний характер кореляції між феноменом постправди та концепцією критичного мислення принагідно до соціального інституту освіти та сфери соціальної уяви. Висновки. З’ясовано, що критичне мислення, оперте лише на настанову скептицизму, функціонує як передумова та смислодеструктивний елемент постправди як теоретичної конструкції та когнітивного механізму. Підкреслено загрозу дегуманізації проблемного поля сучасної гуманітаристики поза актуалізацією символічних та аксіологічних підстав людської ідентичності, що є актуальним як для наукового дискурсу, так і для сфери освіти. Наголошено на необхідності гуманістичної реінтерпретації критичного мислення людини, експлікованого в її соціальній активності, набутті ідентичності та самоактуалізації | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.subject | постправда | uk_UA |
dc.subject | критичне мислення | uk_UA |
dc.subject | самоактуалізація | uk_UA |
dc.subject | ідентичність | uk_UA |
dc.subject | соціальна активність | uk_UA |
dc.subject | самоосвіта | uk_UA |
dc.title | Post-truth and critical thinking: ideological implications in education | uk_UA |
dc.title.alternative | Постправда та критичне мислення: ідеологічні імплікації в освіті | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Людинознавчі студії. Серія Філософія |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
marchenko.pdf | 359,36 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.