Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1244
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Лимонченко, Вера | - |
dc.date.accessioned | 2022-04-27T08:30:50Z | - |
dc.date.available | 2022-04-27T08:30:50Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Лимонченко, Вера Становление Я как анагогия индивидуального и апология всеобщего / В. Лимонченко // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І. Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Н. В. Скотна, О. А. Ткаченко, Т. І. Біленко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2021. – Вип. 42 : Філософія. – С. 163-182 | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1244 | - |
dc.description.abstract | Мета. У статті розглядається становлення індивідуального Я як унікальної індивідуалізації загального, вод-ночас найбільш проблемною є підстава єдиної неповторності особистості, конституювання якої в реальному історичному часі відбувається як втеча від загального і реалізується у формі конкурентної боротьби зі світом і з іншими людьми. Методо-логія. За посередництвом критико-аналітичної експлікації інтелектуальних засобів цих проєктів і порівняльного аналізу їх у світлі традиційних для філософії проблем осмислення при-роди і свободи людини виявляється натуралістичний редукціо-нізм, обґрунтовується значущість активності людини. У центр потрапляє проблематика способу мислення, взятого не в інстру-ментально-технологічному вимірі, але в антропологічному ключі. Наукова новизна. Виділяються дві інтенції – у реальний світ за межі самого себе, і самосвідомість – рефлексивний рух, звернений на самого себе, але сам цей суперечливий і двосічний рух є таким, що породжує Я. Ф.Т. Михайлов ставить у центр феномен звернення, сутнісні параметри якого інтерпретують-ся як зустрічний рух діяльності та спілкування, через що обґрун-товується настанова діяльнісного персоналізму, коли активний стан дії, спрямованої предметно, обертається пасивним станом дії безпредметної, коли дія перетерплюється на собі і в собі – Я не фіксується як предмет, оскільки не «стоїть перед» як пред-мет, а охоплює і саме конституювання Я, що охоплює світ, висуває в центр феномен освіти як турботу про дитинство. Висновки. Логіка конкурентної боротьби зі світом, що робить акцент на індивідній унікальності, заводить у глухий кут без-силля – індивідуалізоване Я можливе як звернення до загального: як відновлення і відродження досвіду класичної спадщини думки і чуттів, як відповідальність кожного за спільну долю і викорі-нення досвіду зла і ненависті, які утримуються, за Г.В.Ф. Геге-лем, на вістрі одиничності. | uk_UA |
dc.language.iso | ru | uk_UA |
dc.subject | індивідуалізація | uk_UA |
dc.subject | освіта | uk_UA |
dc.subject | дитинство | uk_UA |
dc.title | Становление Я как анагогия индивидуального и апология всеобщего | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Людинознавчі студії. Серія Філософія |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
лимонченко.pdf | 435,56 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.