Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1309
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ліпін, Микола | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-02T09:28:39Z | - |
dc.date.available | 2022-05-02T09:28:39Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Ліпін, Микола Смисли освіти в параметрах нігілізму / М. Ліпін // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І. Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Н. В. Скотна, О. А. Ткаченко, Т. І. Біленко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2020. – Вип. 40 : Філософія. – С. 77-94 | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1309 | - |
dc.description.abstract | Мета роботи. У статті розглядається сутність і значення нігілізму в межах освітнього простору, розкрито спо-соби його подолання. Методологія. Дослідження проведено із за-стосуванням методів теоретичного узагальнення, порівняльного аналізу, аналізу та синтезу, що дало змогу виявити освітній зміст нігілізму як переоцінки цінностей. Наукова новизна. До-ведено, що переоцінка не повинна завершуватися вибудовуван-ням ще однієї ціннісної картини світу, інакше ми залишаємося в межах дії неповного нігілізму, який не доходить до зміни того, хто дивиться на світ, зміни погляду людини. Інновації, які по-стають основною рушійною силою функціонування ринкового механізму, потребують відповідного людського ресурсу – прин-ципово адогматичної людини, яка і є довершеним нігілістом. Пролідковується взаємозв’язок між нігілізмом і сучасним трен-дом визначати всю множинність людських здібностей у термінах «навиків» або «компетенцій», у межах якого особистість постає набором компетенцій або навиків, яким можна навчити. Виснов-ки. В основі розгортання нігілізму в освіті міститься недовіра до дитини (людини взагалі). Саме із цієї недовіри народжуються спроби піднести учня до «духовних цінностей», сформувати його відповідно до заданого взірця. При цьому відтворюється основ-на причина нігілізму – інструментальне ставлення до освіти, людини або світу. Нігілізм може відігравати конструктивну роль в освітньому просторі як те начало, що звільняє енергію творчості від штучних догматичних обмежень | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.subject | нігілізм активний | uk_UA |
dc.subject | нігілізм реактивний | uk_UA |
dc.subject | догматизм | uk_UA |
dc.title | Смисли освіти в параметрах нігілізму | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Людинознавчі студії. Серія Філософія |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ліпін.pdf | 304,96 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.