Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1678
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Mankovska, Ruslana | - |
dc.contributor.author | Babushko, Svitlana | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-03T12:48:55Z | - |
dc.date.available | 2023-01-03T12:48:55Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Mankovska, Ruslana Visual Construct in Museum Practices = Візуальний конструкт у музейних практиках / R. Mankovska, S. Babushko // Східноєвропейський історичний вісник : [збірник] / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: В. Т. Борщевич, В. Марек, М. М. Вегеш та ін. ; гол. ред.: В. І. Ільницький ; відп. ред. М. Д. Галів]. – Дрогобич : [Посвіт], 2022. – Вип. 23 | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1678 | - |
dc.description.abstract | У статті на основі сучасного візуального дискурсу розглядається візуальний конструкт як головна форма музейної візуалізації, проаналізовано музейні практики й візуальні технології в українському музейництві, приділено увагу особливостям музейного моделювання та важливим завданням інтерпретації візуальних конструкцій, окреслено соціокультурні можливості візуального конструкту, його вплив на відвідувача. Досліджуваний візуальний конструкт – це окремий музейний предмет / музейний комплекс (фрагмент музейної експозиції), змодельований через музейні практики для візуалізації певних смислів у музейному просторі. Мета дослідження – з’ясування специфіки візуальності в музейництві та зумовлена розвитком сучасного міждисциплінарного напряму візуальних студій (visual studio), у контексті яких моделювання музейного простору через візуальний конструкт набуває нових ознак і значно поглиблює його осмислення. Методологію дослідження склали міждисциплінарний, герменевтичний, культурологічний, семантичний, семіотичний, соціальний та психоаналітичний наукові підходи, які дали можливість здійснити комплексну аналітику музейної візуальності, сформувати сукупність принципів для дослідження візуального конструкту як основи музейних практик, заглибитися в духовні феномени людини. Одночасно із загальнонауковими методами аналізу, синтезу, компаративістики, пояснення застосовувалися методи спостереження, моделювання, інтерпретації, які сприяли вивченню процесу декодування візуальної інформації та конструювання нових смислів, особливостей вербального відображення через візуальний конструкт духовних моделей ментальності, свідомості й ідей людини. Наукова новизна полягає у представленні актуальних смислів через культурологічну концепцію синергії візуальності та музейництва. Вперше, виокремлюючи з візуальної культури сегмент – музейну візуальність, розглядається її ключовий елемент – візуальний конструкт як змодельована система візуально відображених сенсів для сприйняття у музейному просторі. Висновки. Теоретичні засади та міждисциплінарний характер візуальних студій значно розширили науково-практичні можливості музейництва. Візуальні технології, застосовані в музейних практиках, змусили по-новому подивитися на візуальний конструкт, який трансформувався у помітний сегмент візуальної культури з власною специфікою образної репрезентації, інтерпретацією символів та емоційно-ментальним сприйняттям його людиною | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.subject | візуальна культура | uk_UA |
dc.subject | музейна візуальність | uk_UA |
dc.title | Visual Construct in Museum Practices | uk_UA |
dc.title.alternative | Візуальний конструкт у музейних практиках | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | № 23 (2022) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
eehb_2022_23_20.pdf | 328,42 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.