Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2107
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГнідик, Ірина-
dc.date.accessioned2023-05-11T08:55:04Z-
dc.date.available2023-05-11T08:55:04Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationГнідик, Ірина. Чудотворні ікони Богородиці у Венеці / І. Гнідик. - 2021 // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Ю. Стецик, Р. Попп, Г. Гриценко та ін.]. - Дрогобич : Вид. дім "Гельветика", 2021. - Вип. 8/50 : Історія. - C. 402-420.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2107-
dc.description.abstractМетою статті є аналіз на основі італо- й англомовної літератури історичних, мистецьких, стилістичних особливостей чудотворних ікон Пречистої Діви Марії у храмах м. Венеція, а також місцевих традицій почитання Богородиці та їхнього впливу на формування ідентичності венеційців в історичній ретро-спективі. Основу методології роботи формують загально наукові методи аналізу та синтезу, спеціальні історичні методи дослідження (хронологічний, історико-системний, історико-порівняльний, ретроспек-тивний), а також міждисциплінарна методика case study. Наукова новизна полягає у тому, що в україн-ській історіографії ця тематика є маловивченою, а також, на базі аналізу сучасної іншомовної наукової літератури, відкриває перспек тивні ділянки подальших студій малодосліджених ікон Богородиці у Ве-неції та регіоні Венето. Висновки. Старовинні італійські книги XVII–XIX ст. надають великий перелік чудотворних ікон Богородиці у Венеції. Кожна з них має оригінальну історію походження, іконографічні особли вості та традиції пошанування у венеційському просторі. Деякі ікони дотепер зберігаються у храмах Венеції і є дуже відомими(«Нікопея» у базиліці Сан Марко; «Месопандітісса» або ж «Богородиця уздоровлення» («Madonna della Salute»); «Богородиця Миру»; «Богородиця з Лепанто»; «Богородиця чудес» («Santa Maria dei Miracoli» тощо). Найбільша кількість досліджень присвячена іконам «Нікопеї», «Богородиці уздоровлення» та «Богородиці миру». Натомість відомості про інші ікони зі старовинного переліку часто є доволі фрагментарними. Крім того, деякі з них вже не зберігаються у храмах, де були колись, оскільки деякі з венеційських церков були ліквідовані або зачинені у час Наполеонівського прав ління. Важливі аспекти для дослідження відкривають також ві зантійські та грецькі ікони з венеційських музеїв. Особливе місце в іконописній спадщині Венеції належить іконам італо-критської школи, яка в унікальний спосіб поєднала у собі риси італійського мистецтва та візантійського стилю. Таким чином, історія та іконографічні й стилістичні особливості Богородичних ікон Венеції репрезентують цінний вимір для сучасних досліджень. Крім того, на основі детального вивчення ікон зі згаданих старовинних списків можна розробити цікаві туристичні та паломницькі екскурсійні маршрути Венецією.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectікони Богородиціuk_UA
dc.subjectВенеціяuk_UA
dc.subjectхрамuk_UA
dc.subjectіконописuk_UA
dc.subjectвізантійське та поствізантійське мистецтвоuk_UA
dc.subjectмузейuk_UA
dc.titleЧудотворні ікони Богородиці у Венеціuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:2021 № 8/50

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
246522-Текст статті-572546-1-10-20211227.pdf769,63 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.