Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2173
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorSypko, Bogdana-
dc.date.accessioned2023-05-18T07:07:29Z-
dc.date.available2023-05-18T07:07:29Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationSypko, Bogdana Muslim community in the educational space of Swiss Confederation at the turn of the XXth - XXIth centuries = Мусульманська спільнота в освітньому просторі швейцарської конфедерації на зламі ХХ - ХХІ століття / B. Sypko // Східноєвропейський історичний вісник : [збірник] / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: В. Т. Борщевич, В. Марек, М. М. Вегеш та ін. ; гол. ред.: В. І. Ільницький ; відп. ред. М. Д. Галів]. – Дрогобич : [Посвіт], 2020. – Вип. 14uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2173-
dc.description.abstractМета дослідження – через порівняння різних кантональних моделей відносин світської влади з релігійними організаціями, розгляд особливостей імплементації потреб учнів і працівників-мусульман у державних школах Швейцарії, аналіз спроб впровадження уроків ісламської релігійної освіти в кантонах Санкт-Ґаллен, Люцерн і Турґау й оцінку федеральних і кантональних ініціатив, спрямованих на підготовку кваліфікованих викладачів ісламознавства, дослідити перспективи розвитку ісламської релігійної освіти у Швейцарії. Методологія дослідження визначається міждисциплінарністю підходів (історія, право, ісламознавство). Наукова новизна дослідження полягає у тому, що вперше на основі різних груп джерел – нормативно-правових актів, звітів і друкованих органів організацій і профільних комісій, а також дидактичних матеріалів для шкільної адміністрації, проаналізовано місце ісламської спільноти в освітньому просторі Швейцарії. Висновки. Незважаючи на те, що згідно з Конституцією Швейцарської Конфедерації, питання освіти та релігії передано на кантональний рівень, держава через рішення Федерального суду на загальнонаціональному рівні сприяла захисту релігійних свобод учнів-мусульман (дозвіл на помітні релігійні атрибути, спеціальні пристосування на уроках плавання, можливість не відвідувати заняття під час найбільших свят). Встановлено, що політика кантонів щодо мусульманської спільноти часто визначалася зовнішніми тенденціями (дискусія про помітні релігійні атрибути і введення курсу “Релігії та гуманітарна культура” зачепили насамперед франкомовні кантони, а спроби запровадити систему ісламської релігійної освіти стосуються низки німецькомовних кантонів). Пілотні проекти IRE у Санкт-Ґаллені, Люцерні та Турґау виявили необхідність створення у Швейцарії належної системи підготовки вчителів цього профілю та розробки дидактичних матеріалів. Відповіддю Конфедерації на цю нагальну потребу стало створення 2015 р. профільного осередку при університеті Фрібуру – Швейцарський Центр Іслам і Суспільство. Перспективним напрямом дослідження залишається порівняння швейцарських, німецьких і австрійських підходів до підготовки викладачів IRE та розробки дидактичних матеріалівuk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectШвейцаріяuk_UA
dc.subjectісламська релігійна освітаuk_UA
dc.subjectмусульманиuk_UA
dc.titleMuslim community in the educational space of Swiss Confederation at the turn of the XXth - XXIth centuriesuk_UA
dc.title.alternativeМусульманська спільнота в освітньому просторі швейцарської конфедерації на зламі ХХ - ХХІ століттяuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 14 (2020)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
eehb_2020_14_18 (1).pdf345,02 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.