Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2225
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Черепанин, Мирон | - |
dc.date.accessioned | 2023-05-23T10:03:22Z | - |
dc.date.available | 2023-05-23T10:03:22Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Черепанин, Мирон. Музичне життя західних областей України в роки німецької окупації (1941-1944) / М. Черепанин // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: В. Ільницький (гол. ред.), Р. Попп, Г. Гриценко та ін.]. - Дрогобич : Вид. дім "Гельветика", 2020. - Вип. 4/46 : Історія. - С. 148-165. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2225 | - |
dc.description.abstract | У статті представлено основні історичні події, пов'язані з музичним життям на теренах західних областей України у 1941–1944 рр. Наведено цікаві факти з різних мистецьких напрямів життя краю, зокрема – відкриття установ народної творчості, навчальних курсів, створення музичних (хорових та інструментальних) колективів, видавництво нотної літератури, проведення конкурсних змагань тощо. Доведено, що всупереч радянській та німецькій окупації, провідні діячі музичної культури підтримували й розвивали дух патріотизму і нескореності українського народу. Мета роботи – започаткувати об'єктивне, наукове дослідження і висвітлення музичного життя західних областей України періоду німецької окупації, тягар якої довелося пережити місцевому населенню на відтинку між двома радянськими репресивними режимами. Методологія дослідження полягає в історіографічному, історіософському та музикознавчому осмисленні подій воєнного періоду 1941–1944 рр. Основою методології є принципи історизму, системності, науковості, авторської об'єктивності, а також використання загальнонаукових методів аналізу в історичному музикознавстві (системного, компаративного, типологічного, термінологічного, семантичного). Особливе значення мають системні засади методів історичного пізнання музичного процесу (зокрема, конкретно-історичного, історико-генетичного, історико-контекстуального). Науковою новизною є систематизація документів і фактів щодо нових тлумачень характеру музичного життя за часів правління «Генеральної Губернії», обґрунтування тези про масовий, народний характер національно-визвольного руху в західних областях України за безпосередньої участі провідних діячів музичної культури, закладів освіти, аматорських і професійних мистецьких колективів. Висновки. Музичне життя західних областей України в роки німецької окупації учергове засвідчило, що ніяка сила неспроможна зламати національну свідомість українського народу. Музикою і піснею він боровся проти свого пригноблення, підтримував і нарощував природою закладений потенціал духовної незнищенності. | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.subject | диригентські курси | uk_UA |
dc.subject | видавнича справа | uk_UA |
dc.subject | музичне життя | uk_UA |
dc.subject | німецька окупація | uk_UA |
dc.subject | концерти | uk_UA |
dc.subject | конкурси українських хорів | uk_UA |
dc.subject | співаків та інструменталістів | uk_UA |
dc.title | Музичне життя західних областей України в роки німецької окупації (1941-1944) | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | 2020 № 4/46 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
215329-Текст статті-491328-1-10-20201124.pdf | 595,65 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.