Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2450
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorФедорович, Анна-
dc.date.accessioned2023-09-18T11:56:53Z-
dc.date.available2023-09-18T11:56:53Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationФедорович, Анна. Чинники розвитку наук про дитину в Україні (перша третина ХХ ст.) / А. Федорович // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [редкол.: М. М.Чепіль (гол. ред.), Л. Морська, Н. Мукан та ін.]. - Дрогобич : ВД Гельветика, 2023. - Вип. 16/48 : Педагогіка. - С. 212-217.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2450-
dc.description.abstractСтаття присвячена проблемі розвитку наук про дитину в Україні у першій третині ХХ ст. та аналізу факторів (соціальних, наукових, ідеологічних, політичних), що спричинили увагу вчених до цього процесу. Наголошено, що урізноманітнення напрямів дослідження дитини було зумовлено спершу (до середини 20-х рр.) демократичними перетвореннями в освіті, українізацією, можливістю організовувати виховні інституції. Для цього необхідними були пояснення особливостей розвитку дитини на різних вікових етапах, що спричинило взаємообмін ідей та думок, використання зарубіжного досвіду та інтеграцію знань. Піднесенню освіти сприяли благодійні товариства, громадські організації, посилення жіночого руху. Доведено, що на можливості вивчення сутності дитини вплинув стрімкий розвиток науки та промисловості. Змінилися постулати філософії, соціології, педагогіки, характеристики дитини аналізувалися через призму фізіології та рефлексології. Проблемами соціальної зумовленості людської поведінки та вивчення періоду дитинства займалася педологія, надаючи практичні рекомендації щодо організації освіти. Науки про дитину набули суб’єктного характеру, вчені пропагували повагу до особистості, закликаючи до розуміння її внутрішнього світу. Підкреслено, що радянська влада поступово ідеологізувала вивчення дитини, увага науковців була перенесена на дослідження дитячого колективу та соціального середовища. А у 30-ті рр. ХХ ст. методи віль-ного виховання різко почали критикуватися, освіта та наука зазнали уніфікації, здобутки педології викривалися та заперечувалися. На жаль важкі обставини життя українського населення, утиски, наслідки війни відображалися на стані населення. Хвороби, безпритульність, занедбаність негативно позначалися на фізичному, психічному здоров’ї, емоційному благополуччі дітей. Такі проблеми не могли вирішуватися швидко та призупинили різноманіття наук про дитину.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectнауки про дитинуuk_UA
dc.subjectпедологіяuk_UA
dc.subjectудосконалення освітиuk_UA
dc.subjectнаука та освітаuk_UA
dc.subjectпедагогікаuk_UA
dc.titleЧинники розвитку наук про дитину в Україні (перша третина ХХ ст.)uk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Людинознавчі студії. Серія Педагогіка

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
400-Текст статті-975-1-10-20230707.pdf344,16 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.