Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2466
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Савельєва, Марина | - |
dc.date.accessioned | 2023-09-26T11:40:09Z | - |
dc.date.available | 2023-09-26T11:40:09Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Савельєва, Марина. Міфологізація релігії в умовах постсекуляризму / М. Савельєва // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [редкол.: В. А. Бодак (гол. ред.), О. А. Ткаченко, Я. Бартошевський та ін.]. - Дрогобич : ВД Гельветика, 2023. - Вип. 46 : Філософія. - С. 165-174. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2466 | - |
dc.description.abstract | Мета дослідження. У статті доводиться міфологічна сутність новітніх трансформацій релігії на підставі аналізу цих трансформацій і формування відносин постсекуляризму. Методологія. Способом досягнення поставленої мети є діалектика як логіка суперечливих відносин секулярного і пост-секулярного з частковим взаємним зняттям в процесі суспільного пізнання. Наукова новизна. У статті аргументується ідея про те, що культура постмодернізму є різновидом сучасного міфу, оскільки зводить підміну основних світоглядних смислів в гносеологічну норму; діалектика як логіка пізнання виступає насправді логікою міфу, не даючи можливості пізнаючому суб'єкту повністю контролювати те, що відбувається в його світі. Релігійний світогляд не залишається осторонь, залучаючись до процесу змін на міфологічній основі. В результаті релігія міфологізується, зближуючись на рівні сутності з іншими світоглядними сферами – політикою, правом, мистецтвом, наукою, економікою, віддаючи їм частину своїх функцій і приймаючи на себе деякі їх функції. З одного боку, це робить її частиною масової культури, популяризує її основні ідеї; з іншого боку, це процес профанації, що спрощує і спотворює сутність релігійного ставлення до світу. Однією з фундаментальних причин затвердження постсекуляризму виступає культура споживацтва, що перетворює релігію на про-дукт для задоволення людських потреб. В результаті авторитет релігійних діячів забезпечується не ідейною, а юридичним захи-стом, а сама церква не тільки включається в реалізацію світського бізнесу, а й трансформує світський бізнес у релігійний. Висновок. Постсекуляризм, виступаючи одним із проявів глобалізації, гібридизує традиційну релігію з метою зберегти її в умовах тотального прагматизму, скепсису і атеїзму. Однак це призвело до того, що релігія не повернула втраченого статусу абсолютної мети та абсолютної цінності, ставши пострелігією. | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.subject | культура | uk_UA |
dc.subject | споживацтво | uk_UA |
dc.subject | релігія | uk_UA |
dc.subject | постмодернізм | uk_UA |
dc.subject | секуляризм | uk_UA |
dc.subject | постсекуляризм | uk_UA |
dc.subject | міф | uk_UA |
dc.title | Міфологізація релігії в умовах постсекуляризму | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Людинознавчі студії. Серія Філософія |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
206-Текст статті-420-1-10-20230523.pdf | 390,33 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.