Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2466
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСавельєва, Марина-
dc.date.accessioned2023-09-26T11:40:09Z-
dc.date.available2023-09-26T11:40:09Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationСавельєва, Марина. Міфологізація релігії в умовах постсекуляризму / М. Савельєва // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [редкол.: В. А. Бодак (гол. ред.), О. А. Ткаченко, Я. Бартошевський та ін.]. - Дрогобич : ВД Гельветика, 2023. - Вип. 46 : Філософія. - С. 165-174.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2466-
dc.description.abstractМета дослідження. У статті доводиться міфологічна сутність новітніх трансформацій релігії на підставі аналізу цих трансформацій і формування відносин постсекуляризму. Методологія. Способом досягнення поставленої мети є діалектика як логіка суперечливих відносин секулярного і пост-секулярного з частковим взаємним зняттям в процесі суспільного пізнання. Наукова новизна. У статті аргументується ідея про те, що культура постмодернізму є різновидом сучасного міфу, оскільки зводить підміну основних світоглядних смислів в гносеологічну норму; діалектика як логіка пізнання виступає насправді логікою міфу, не даючи можливості пізнаючому суб'єкту повністю контролювати те, що відбувається в його світі. Релігійний світогляд не залишається осторонь, залучаючись до процесу змін на міфологічній основі. В результаті релігія міфологізується, зближуючись на рівні сутності з іншими світоглядними сферами – політикою, правом, мистецтвом, наукою, економікою, віддаючи їм частину своїх функцій і приймаючи на себе деякі їх функції. З одного боку, це робить її частиною масової культури, популяризує її основні ідеї; з іншого боку, це процес профанації, що спрощує і спотворює сутність релігійного ставлення до світу. Однією з фундаментальних причин затвердження постсекуляризму виступає культура споживацтва, що перетворює релігію на про-дукт для задоволення людських потреб. В результаті авторитет релігійних діячів забезпечується не ідейною, а юридичним захи-стом, а сама церква не тільки включається в реалізацію світського бізнесу, а й трансформує світський бізнес у релігійний. Висновок. Постсекуляризм, виступаючи одним із проявів глобалізації, гібридизує традиційну релігію з метою зберегти її в умовах тотального прагматизму, скепсису і атеїзму. Однак це призвело до того, що релігія не повернула втраченого статусу абсолютної мети та абсолютної цінності, ставши пострелігією.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectкультураuk_UA
dc.subjectспоживацтвоuk_UA
dc.subjectрелігіяuk_UA
dc.subjectпостмодернізмuk_UA
dc.subjectсекуляризмuk_UA
dc.subjectпостсекуляризмuk_UA
dc.subjectміфuk_UA
dc.titleМіфологізація релігії в умовах постсекуляризмуuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Людинознавчі студії. Серія Філософія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
206-Текст статті-420-1-10-20230523.pdf390,33 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.