Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2480
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorАльохін, Михайло-
dc.date.accessioned2023-10-03T11:05:34Z-
dc.date.available2023-10-03T11:05:34Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationАльохін, Михайло. Середня освіта як соціальне благо та послуга: трагедія суспільного замовлення / М. Альохін // Людинознавчі студії : збірник наукових праць Дрогобицького держав-ного педагогічного університету імені Івана Франка. / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; редкол.: В. А. Бодак (гол. ред.), О. А.Ткаченко, Я. Бартошевськийта ін. - Дрогобич : Видав. дім «Гельветика», 2022. - Вип. 44 : Філософія. - С. 13-30.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2480-
dc.description.abstractМетою статті є критичний аналіз відповідності української середньої освіти існуючому цивілізаційному та суспільному запиту з позиції освіти як суспільного блага та послуги. Методологічними засадами дослідження є синтез та аналіз, у межах яких здійснюється рефлексивно-критичний розгляд освіти, відповідності суспільного замовлення на неї із процесами та результати його виконання. Наукова новизна.У статті представлено багатоаспектне дослідження викликів та неузгодженостей суспільного запиту на середню освіту та його втілення в умовах сьогодення. Висновки. Нами відокремлено численні неузгодженості між суспільним запитом на середню освіту та процесом й результатами його реалізації. До ключових таких викликів належить монополізація державними органами влади права на замовлення змісту освіти як суспільних блага й послуги та безініціативність й суспільна апатія щодо участі громад у контролі якості наданих освітніх послуг; відсутність KPI щодо якісних освітніх послуг та персональної відповідальності керівників та педагогів шкіл, з одного боку, та нормалізація з боку суспільства протягом тривалого часу посереднього або формального навчання – фіктивної освітивнаслідок якої формується фіктивний людський капітал. Крім того, наразі в Україні відсутні політики та механізми щодо впливу на заклади освіти, залежно від результатів їх основної діяльності – освітньої, як у ключі позитивної, так і негативної мотивації, а розподіл якісних освітніх ресурсів є завчас-но нерівномірним та несправедливим. Зрештою, трагедією суспільного замовлення є і те, що батьки учнів приватних шкіл, двічі сплачуючи за освітню послугу, не мають змогу обійти встановлену МОН України монополію на зміст навчання, що спонукає до тінізації ринку приватних освітніх послуг, а у більш глобальному вимірі – блокує впровадження концепту соціальної відповідальності та трансферу інноваційних педагогічних технологій, які продукують приватні школи, у середовище державних та комунальних шкіл через вимушену інституційну самоізоляцію, що не сприяє консолідації зусиль у виконанні суспільного замовлення на якісну освіту.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectзміст освітиuk_UA
dc.subjectякість освітиuk_UA
dc.subjectприватна школаuk_UA
dc.subjectреформа освітиuk_UA
dc.subjectсоціальна відповідальністьuk_UA
dc.titleСередня освіта як соціальне благо та послуга: трагедія суспільного замовленняuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Людинознавчі студії. Серія Філософія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
143-Текст статті-275-5-10-20220803.pdf601,63 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.