Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2523
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Бодак, Валентина | - |
dc.date.accessioned | 2023-10-13T09:33:01Z | - |
dc.date.available | 2023-10-13T09:33:01Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Бодак, Валентина. Методологічна основа євроінтеграції як стратегії розвитку вищої освіти в Україні / В. Бодак // Людинознавчі студії : збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; ред. штат: В. А. Бодак (гол. ред.), О. А.Ткаченко, Я. Бартошевськийта ін. - Дрогобич : Видав. дім «Гельветика», 2022. - Спецвипуск, присвячений євроінтеграційній тематиці : Філософія. Спецвипуск, присвячений євроінтеграційній тематиці. - С.13-23. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2523 | - |
dc.description.abstract | Метою статті є виявлення та обґрунтування методологічної основи сучасних євроінтеграційних процесів, які визначають стратегію розвитку вищої освіти в Україні. Методологія. Продуктивним є застосування цивілізаційного підходу, методів історико-філософського аналізу, що дало можливість проаналізувати проблему розвитку вищої освіти як форми суспільної свідомості на початку ХХІ ст., з’ясувати стратегічні особливості євроінтеграційних процесів у вищій школі України. Наукова новизна. У статті розглянуто засадничі положення стратегії розвитку вищої освіти України, що визначає євроінтеграцію як пріоритетну мету, дає інструментарій її реалізації. Установлено, що методологічні засади стратегічно важливих концептуальних положень розвитку вищої освіти реалізуються в операційній складовій частині, зокрема в ціннісних настановах, принципах, підходах, освітніх технологіях. Ключовими серед них є принципи студентоцентризму, відкритої науки, компетентнісний підхід тощо. Для реалізації євроінтеграційних пріоритетів МОН України передбачає оновити й затвердити Дорожню карту інтеграції України до Європейського дослідницького простору та відновлення Рамкової угоди з Європейським Союзом про наукову та технічну співпрацю. Важливою є адаптація до українських реалій принципу відкритої науки, що сприяє інтеграції української дослідницької інфраструктури до європейських дослідницьких е-інфраструктур та їх консорціумів, водночас у долученні до розбудови Європейської хмари відкритої науки, сервісного навчання тощо. Висновки. У сучасних складних цивілізаційних умовах в Україні і світі методологічні орієнтири вищої освіти значною мірою визначають стратегію європейської та євроатлантичної інтеграції. | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.subject | методологія | uk_UA |
dc.subject | євроінтеграція | uk_UA |
dc.subject | студентоцентризм | uk_UA |
dc.subject | компетентнісний підхід | uk_UA |
dc.subject | стратегія | uk_UA |
dc.subject | вища освіта | uk_UA |
dc.subject | інтернаціоналізація | uk_UA |
dc.title | Методологічна основа євроінтеграції як стратегії розвитку вищої освіти в Україні | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Людинознавчі студії. Серія Філософія |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
167-Текст статті-344-1-10-20221121.pdf | 338,94 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.