Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2531
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПетрук, Наталія-
dc.date.accessioned2023-10-13T10:49:28Z-
dc.date.available2023-10-13T10:49:28Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationПетрук, Наталія. Культурно-історична єдність України з Європою: феномен освітніх та інтелектуальних спільнот другої половини XVI – XVII ст. / Н. Петрук // Людинознавчі студії : збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; ред. штат: В. А. Бодак (гол. ред.), О. А.Ткаченко, Я. Бартошевськийта ін. - Дрогобич : Видав. дім «Гельветика», 2022. - Спецвипуск, присвячений євроінтеграційній тематиці : Філософія. - С. 130-143.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2531-
dc.description.abstractМетою статті є аналіз культурно-історичних передумов формування загальноєвропейського простору буття в Україні другої половини XVI – XVII ст., у час першого культурно-національного відродження. Коло дослідницьких завдань окреслюється потребою з’ясування ролі об’єднань, товариств, духовних спільнот української еліти в утвердженні культурно-історичної єдності з Європою, у поширенні європейської за змістом (у поєднанні з православно-слов’янською) системи цінностей. Методологічними засадами дослідження є пізнавальні принципи та методи, на основі яких вивчається феномен освітніх, інтелектуальних спільнот і товариств, а також особливості їхньої духовної діяльності в другій половині XVI – XVII ст., з’ясовується їхня роль в утвердженні європейських вимірів життя в Україні. Йдеться передусім про принцип єдності теоретичного та історичного, а також про евристичні можливості діяльнісного, комунікативного, культурно-антропологічного підходів. Важливим для виконання основних завдань дослідження є використання історичної реконструкції соціокультурної реальності. Наукова новизна дослідження полягає у висновку про інтегрованість української культури в загальноєвропейський процес. Встановлено, що суттєвою передумовою формування єдиного історичного європейського простору в другій половині XVI – XVII ст. була діяльність українських інтелектуалів та духовної еліти, спрямована на поширення освіченості й знань. Враховано, що культурні форми життя європейського походження наповню-вались національним змістом. Висновки. Обґрунтовано, що факт існування та діяльність культурно-освітніх об’єднань, зібрань, товариств у другій половині XVI – XVII ст. є прикла-дом входження української спільноти до загальнослов’янського і загальноєвропейського простору. Це стало свідченням початку євроінтеграційних процесів в історії української культури. Сприйняття українською елітою цінностей європейського походження за збереження православно-руських основ життя відкривало перспективу для діалогу європейської та української культурних традицій.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectкультурно-історична єдністьuk_UA
dc.subjectкультурно-національне відродженняuk_UA
dc.subjectкультурно-освітнє об’єднанняuk_UA
dc.subjectінтелектуальне товариствоuk_UA
dc.subjectспільнотаuk_UA
dc.titleКультурно-історична єдність України з Європою: феномен освітніх та інтелектуальних спільнот другої половини XVI – XVII ст.uk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Людинознавчі студії. Серія Філософія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
175-Текст статті-360-1-10-20221121.pdf345,58 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.