Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/343
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Wierzejska, Joanna | - |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T13:23:34Z | - |
dc.date.available | 2021-12-09T13:23:34Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Вєжейська, Йоанна Нові напрями досліджень у професійній педагогіці = Wierzejska J. New research areas and research problems in labor pedagogy / Й. Вєжейська // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2018. – Вип. 6/38 : Педагогіка. – С. 74-83. – Текст англ. м. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/343 | - |
dc.description.abstract | У статті розглянуто професійну педагогіку як наукову субдисципліну, яка має предмет дослідницьких інтересів, конкретну термінологію, методологію наукових досліджень. З’ясовано принципи і методи вивчення сфери професійної підготовки майбутніх спеціалістів, функціонування людей у середовищі та умов їх професійного розвитку. Визначено, що процес ідентифікації дослідницьких напрямів професійної педагогіки у Польщі розпочався у 1970-х рр. Основоположником польської професійної педагогіки є Т.У. Новацький, який обґрунтував взаємозвʼязок «людина – освіта – праця» як фундамент нової наукової субдисципліни, визначаючи при цьому десять напрямів досліджень, які зосереджують увагу на інтересах освіти, повʼязаних з трудовою діяльністю: світоглядні проблеми, професійна освіта, зміст освіти, теорія і методика виховання, теоретичні основи методологічних досліджень, професійна орієнтація, професійна підготовка, дидактика, інфраструктура, управління, педевтологія. Актуальні проблеми досліджень професійної педагогіки зумовлені вільним ринком, а також такими супутніми негативними явищами, як проблеми безробіття, трудоголізм, професійне вигорання тощо. Вирішальне значення з точки зору функціонування людини в професійному середовищі має проблема професійної карʼєри, яка довгий час була переважно мозаїчною карʼєрою, а не лінійною. Дуже складною галуззю для дос-ліджень, повʼязаних з професійною діяльністю в галузі освіти, є проблеми професійної міграції. Акцентовано увагу на широкому спектрі дослідницьких питань, повʼязаних з функціонуванням людини в екстремальних умовах праці. Такі професії, як: солдат, поліцейський, пожежник, рятувальник, аквалангіст та ін. вимагають особливих і вимогливих особистостей, фізичних задатків, навичок та різних компетенцій. Нагального дослідження потребує функціонування людини в екстремальних умовах праці, пов'язаних з ними небезпек, карʼєрного росту та можливого використання навичок і досвіду в персоніфікації. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.subject | професійна діяльність | uk_UA |
dc.subject | професійна педагогіка | uk_UA |
dc.subject | нові напрями досліджень | uk_UA |
dc.subject | професійна підготовка | uk_UA |
dc.title | Wierzejska J. New research areas and research problems in labor pedagogy | uk_UA |
dc.title.alternative | Нові напрями досліджень у професійній педагогіці | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Людинознавчі студії. Серія Педагогіка |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
вєжейська.pdf | 368,45 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.