Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3464
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гвоздецька, Богданна Григорівна | - |
dc.contributor.author | Варга, Наталія Іллівна | - |
dc.date.accessioned | 2024-08-17T19:05:28Z | - |
dc.date.available | 2024-08-17T19:05:28Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Гвоздецька, Богданна Григорівна. Мовні преференції серед учнів угорськомовних шкіл (за результатами фокус груп) / Б. Г. Гвоздецька, Н. І. Варга // Науковий вісник ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». - 2022. - Випуск 1 (50). - С. 35-39 | - |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3464 | - |
dc.description.abstract | Метою статті є аналіз результатів фокусованих групових інтерв’ю щодо мови навчання з представниками угорської національної меншини у Закарпатській області. Закцентовано увагу на ситуації в освіті, яка склалася довкола представників угорської національної меншини, що компактно проживає у Закарпатській області і українська мова для більшості якої не є рідною, що за даними аналізу результатів ЗНО призводить до значної неуспішності учнів та знижує їхні шанси на подальшу освіту в Україні. Представлено результати проєкту Української асоціації дослідників освіти «На освітніх перехрестях: діалог із національними меншинами у Чернівецькій та Закарпатській областях», зокрема результати 6 фокус-груп з вчителями, учнями та батьками дітей з угорськомовних шкіл. Відзначено, що можливе впровадження мовної статті прямо пов’язані з економічними чинниками та ситуацією в Україні. Зроблено висновок, що вивчення української мови в школах, де навчаються представники національних меншин, буде перспективним за умови позитивних змін на українському ринку праці. Зокрема пов’язано з кар’єрними можливостями, які мають бути не гіршими, ніж ті які молоді люди отримують у своїй «великій батьківщині» або інших країнах, що межують із Україною. Наголошено, що головними перепонами у вивченні української мови є: недостатнє забезпечення шкіл фахівцями і загроза відтоку зі шкіл досвідчених учителів, які можуть залишити педагогічну діяльність; практична відсутність середовища україномовного спілкування та україномовного інформаційного простору в місцях компактного проживання національних меншин в Україні. | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.publisher | Науковий вісник Ужгородського університету | uk_UA |
dc.subject | угорська мова навчання | uk_UA |
dc.subject | мова навчання | - |
dc.subject | українська мова | - |
dc.subject | Закарпатська область | - |
dc.subject | угорська національна меншина | - |
dc.subject | школа | - |
dc.title | Мовні преференції серед учнів угорськомовних шкіл Закарпаття (за результатами фокус груп) | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові видання |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
МОВНІ ПРЕФЕРЕНЦІЇ СЕРЕД УЧНІВ.pdf | 557,7 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.