Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3464
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГвоздецька, Богданна Григорівна-
dc.contributor.authorВарга, Наталія Іллівна-
dc.date.accessioned2024-08-17T19:05:28Z-
dc.date.available2024-08-17T19:05:28Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationГвоздецька, Богданна Григорівна. Мовні преференції серед учнів угорськомовних шкіл (за результатами фокус груп) / Б. Г. Гвоздецька, Н. І. Варга // Науковий вісник ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». - 2022. - Випуск 1 (50). - С. 35-39-
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3464-
dc.description.abstractМетою статті є аналіз результатів фокусованих групових інтерв’ю щодо мови навчання з представниками угорської національної меншини у Закарпатській області. Закцентовано увагу на ситуації в освіті, яка склалася довкола представників угорської національної меншини, що компактно проживає у Закарпатській області і українська мова для більшості якої не є рідною, що за даними аналізу результатів ЗНО призводить до значної неуспішності учнів та знижує їхні шанси на подальшу освіту в Україні. Представлено результати проєкту Української асоціації дослідників освіти «На освітніх перехрестях: діалог із національними меншинами у Чернівецькій та Закарпатській областях», зокрема результати 6 фокус-груп з вчителями, учнями та батьками дітей з угорськомовних шкіл. Відзначено, що можливе впровадження мовної статті прямо пов’язані з економічними чинниками та ситуацією в Україні. Зроблено висновок, що вивчення української мови в школах, де навчаються представники національних меншин, буде перспективним за умови позитивних змін на українському ринку праці. Зокрема пов’язано з кар’єрними можливостями, які мають бути не гіршими, ніж ті які молоді люди отримують у своїй «великій батьківщині» або інших країнах, що межують із Україною. Наголошено, що головними перепонами у вивченні української мови є: недостатнє забезпечення шкіл фахівцями і загроза відтоку зі шкіл досвідчених учителів, які можуть залишити педагогічну діяльність; практична відсутність середовища україномовного спілкування та україномовного інформаційного простору в місцях компактного проживання національних меншин в Україні.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.publisherНауковий вісник Ужгородського університетуuk_UA
dc.subjectугорська мова навчанняuk_UA
dc.subjectмова навчання-
dc.subjectукраїнська мова-
dc.subjectЗакарпатська область-
dc.subjectугорська національна меншина-
dc.subjectшкола-
dc.titleМовні преференції серед учнів угорськомовних шкіл Закарпаття (за результатами фокус груп)uk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
МОВНІ ПРЕФЕРЕНЦІЇ СЕРЕД УЧНІВ.pdf557,7 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.