Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3573
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКарась, Сергій-
dc.contributor.authorДушний, Андрій-
dc.date.accessioned2024-09-11T15:41:32Z-
dc.date.available2024-09-11T15:41:32Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationКарась, Сергій. Трактування барокової музики на баяні на прикладі педагогічних принципів Й.С.Баха / С. Карась, А. Душний // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський зб. наук. праць молодих вчених ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка, Рада молодих вчених ; [редкол.: М. П. Пантюк (гол. ред.), А. І. Душний, І. І. Дмитрів та ін. ; ред.-упоряд.: М. П. Пантюк, А. І. Душний, І. М. Зимомря]. - Дрогобич : ВД Гельветика, 2021. - Вип. 40. Т. 2. - С. 16-22. - Бібліогр. в кінці ст.(40 назв).-
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3573-
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectБарокова музика, Й. С. Бах, педагогічні принципи, баян, інтерпретація.uk_UA
dc.titleТрактування барокової музики на баяні на прикладі педагогічних принципів Й. С. Баха.uk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
dcterms.abstractДана стаття покликана обґрунтувати процес трактування музики Й. С. Баха та його педагогічних принципів навчання у вирії баянного виконавства сучасності. Певна увага зосереджена на проблемі інтерпретації музики доби бароко, яка проявляється у двох складниках, таких як перевага творів епохи Бароко у концертуючих баяністів та пріоритетність опанування бароковою музикою в навчальному процесі, а відтак – підготовкою та участю молодих виконавців у міжнародних та Всеукраїнських конкурсах, де обов’язковою умовою постає виконання барокових творів. Опанування баяністами ключових рис музики бароко здійснюється крізь призму прояву певних стильових складових частин, котрі втілюються виконавцями за допомогою музично-виражальних засобів та регістрової палітри. Відтак педагоги та виконавці мають зважати на такі чинники інтерпретації барокової тканини: збалансовано-комплементарну активізацію голосів, яка полягає у взаємодоповнюючій ритміці; горизонтальне суміщення каденційних зворотів кожного голосу, яке виступає наслідком незалежного різночасового просування кожного голосу до свого мелодичного кадансу; контрастне акцентування мелодичних ліній, котре досягається за допомогою синкопованого руху одного з голосів; тенденцію до почергових діалогічних показів мелодичних вершин, що збалансовує ієрархію локальних та генеральної кульмінацій; прийом накладання фразувальних меж голосів, коли заключний зворот одного голосу, лінія якого продовжується паузуванням, співпадає зі вступом іншого голосу, який досі знаходився на паузуючій лінії; взаємодоповнюваність мелодичних ліній, що може проглядатися як у ритмічній площині, так і у ладовій; не співрозмірність руху голосів, кожний з яких стає безперервним автономним мелодичним потоком. Доведено педагогічні принципи Й. С. Баха, котрі зосереджені у фугах, постають наслідком бездоганного дисциплінованого художнього мислення й еталону логічного розгортання музичного твору. Серед них – ерудиція, практика, навчання, наочність, мислення, виступи, індивідуальність, міметизування, твори. Саме на таких засадах і базувалась бахівська педагогічна школа, яка стала прикладом для наслідування прийдешніх поколінь, сьогодні вона активно досліджується та втілюється в навчально-практичну діяльність виховання музиканта.-
Розташовується у зібраннях:Наукові видання

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
5.pdf346,72 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.