Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3611
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Молчко, Уляна Богданівна | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-13T19:55:14Z | - |
dc.date.available | 2024-09-13T19:55:14Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Фортепіанні Прелюди Миколи Колесси: виконавський аспект.Музичне мистецтво і культура.Одеса: Видавничий дім«Гельветика», 2022. Том 1. Випуск 34.С. 239–252. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3611 | - |
dc.description.abstract | Здійснено цілісний музикознавчий та виконавсько-методичний аналіз фортепіанних композицій М. Колесси, котрий розкриє питання щодо інтерпретації чотирьох прелюдів та допоможе в педагогічній роботі над їх опрацюванням як викладачам, так і студен-там. Методологія дослідження спирається на системно-аналітичний і компаративний методи. Наукова новизна полягає у виявленні взаємодії синтезу технічних та художніх аспектів «Прелюдів» М. Колесси, конкретизації піаністичних завдань п’єс, які ґрунтуються на аналізі осо-бливостей фактурного викладу та характерних смислоутворювальних ознаках фортепіанного інтонування, котре сприятиме формуванню в музикантів особистої інтерпретаційної концепції та дозволить поглибити образне наповнення «Прелюдів». Висновки. На підставі здійсне-ного музикознавчого та виконавського аналізу зазначених фортепіанних композиції М. Колесси доведено, що вони становлять культурно-освітню та інтерпретаційну цінність українського концертно-педа-гогічного репертуару та міцно увійшли до національного культурного простору. Старовинний жанр прелюдії знайшов втілення у Чотирьох прелюдах галицького митця. Крізь призму жанрово-стильового дослі-дження акцентовано увагу на застосуванні М. Колессою в цих програм-них п’єсах особливостей української народної музики, які проявляються в ладово-гармонічних та ритмічних аспектах, введенню до фортепіан-ної тканини багатої мелізматики. Розглянуто особливості авторської інструментальної фактури: багатоплановий фортепіанний виклад, поліфонічні та імпровізаційні елементи, складну піаністичну техніку, а також усі види педалізації. Окреслено виконавські труднощі, до яких належить професійне володіння диференціацією піаністичної фактури, багатою звуковою палітрою, досконалим арсеналом технічної вправності. Відзначено неповторну національну музичну своєрідність прелюдів М. Колесси, яка спонукає виконавців до створення власної інтерпрета-ційної моделі. Підкреслено, що різноманіття виконавських концепцій Чотирьох прелюдів є вартісною презентацією української фортепіанної спадщини у світовому культурному просторі | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.publisher | Одеса: Видавничий дім«Гельветика» | uk_UA |
dc.subject | М. Колесса, прелюди, інтерпретація, жанрово-сти-льові особливості, інструментальна фактура, фортепіанна техніка | uk_UA |
dc.title | Фортепіанні Прелюди Миколи Колесси: виконавський аспект | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові видання |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
document.pdf | 4,29 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.