Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3836
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБорисенко, Зоряна Тарасівна-
dc.contributor.authorГринців, Мар'яна Василівна-
dc.date.accessioned2024-10-03T14:26:32Z-
dc.date.available2024-10-03T14:26:32Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationБорисенко, Зоряна Тарасівна. Роль та специфіка консультативної роботи з батьками дітей з особливими освітніми потребами / З. Т. Борисенко, М. В. Гринців // Проблеми гуманітарних наук. Психологія. - 2023. - Випуск 51. - С. 25-32.-
dc.identifier.issn2312-8437-
dc.identifier.otherDOI: https://doi.org/10.32782/2312-8437.51.2023-1.-
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3836-
dc.descriptionРеалізація ефективного інклюзивного освітнього середовища передбачає створення ряду необхідних умов, до яких належить організація психолого-педагогічного супроводу всіх суб’єктів інклюзивної освіти (дітей з різним психофізичним статусом, їхніх батьків, педагогів). Аналіз результатів досліджень, проведених в Україні та за кордоном, показують, що батьки дітей з особливими освітніми потребами особливо вразливі до стресу, наприклад, високий рівень дистресу був виявлений у 70 % матерів і 30 % батьків дітей з особливими освітніми потребами. У цих дослідженнях також відзначається, що батьківський дистрес і функціонування сім’ї впливають на когнітивний, поведінковий і соціальний розвиток дітей з ООП. Таким чином, відсутність батьківської підтримки та високий рівень батьківського дистресу впливають на благополуччя дитини. Тому актуальним є питання емоційної та освітньої підтримки всієї родини і батьків дітей з ООП, зокрема, та надання консультативної допомоги, що сприятиме зниженню рівня переживання стресу та більш ефективній адаптації протистоянню проблемам, з якими стикаються батьки дитини з особливими освітніми потребами.uk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена аналізу психологічних засад організації та здійснення консультативної роботи фахівця з батьками, які виховують дітей з особливими освітніми потребами, у системі психолого-педагогічного супроводу інклюзивного освітнього середовища. Показано, що високий ступінь страждань батьків спричинює негативний вплив на їхню здатністю розвивати хороші стосунки з дитиною з особливими освітніми потребами. Визначено, що незважаючи на складність та делікатність консультування батьків дітей з особливими освітніми потребами, воно сприятиме зниженню рівня переживання стресу, зміцненню сімейних зв’язків та підвищить здатність до адаптації/протистояння проблемам, з якими вони стикаються. Здійснено аналіз завдань, які необхідно першочергово вирішити у процесі консультативної взаємодії. Описані навички, якими повинен володіти фахівець, працюючи з батьками дитини з особливими освітніми потребами. Зазначено, що для ефективності консультативного процесу з батьками рекомендується здійснити оцінку сімейної динаміки, а саме розглянути: характеристики членів сім’ї, культурний та ідеологічний стилі, стилі подолання труднощів, підсистему подружньої пари та батьківську підсистему. Окреслено зміст роботи з емоційними реакціями та техніки, що використовуються у процесі консультування батьків дітей з особливими освітніми потребами. При цьому відзначається, що батьки та діти з особливими освітніми потребами є унікальними, і отже, консультативна робота повинна відображати підхід, адаптований до унікальних особливостей цих батьків.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectдіти з особливими освітніми потребами,uk_UA
dc.subjectінклюзивна освітня практикаuk_UA
dc.subjectсупровідuk_UA
dc.subjectконсультування батьківuk_UA
dc.titleРоль та специфіка консультативної роботи з батьками дітей з особливими освітніми потребамиuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.