Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3915
Назва: | Психологічні компоненти виховної діяльності педагога |
Інші назви: | Psychological components of the pedagogue’s educational activity |
Автори: | Заміщак, Марія Ігорівна Заболоцька, Світлана Ігорівна |
Ключові слова: | виховна діяльність чинники виховання показники виховання критерії вихованості виховна ситуація |
Дата публікації: | 2021 |
Видавництво: | Габітус |
Бібліографічний опис: | Заміщак, Марія Ігорівна. Психологічні компоненти виховної діяльності педагога / М. І. Заміщак, С. І. Заболоцька // Габітус . Випуск 22. - 2021. С. 62-65. |
Серія/номер: | ;Вип. 22 |
Короткий огляд (реферат): | У статті проаналізовано психологічні компоненти виховної діяльності педагога. Констатовано, що підсумок виховної діяльності робить акцент на прагненні дитини до моральної поведінки, спілкуванні та діяльності, які мають здоровий психологічний, соціальний, моральний та духовний ґрунт. Ця діяльність вимагає усвідомлення її мети, знання чинників, умов, механізмів становлення й розвитку всебічно розвиненої, гармонійної, психічно, соціально, морально та духовно здорової особистості; цілеспрямованого керування вихованням особистості, використання автентичних виховних впливів; конструктивної взаємодії з вихованцями; опанування вихованцем навичок самовиховання та взаємовиховання. Зазначено, що саме через організовану працю відбувається формування мотивів та звичної поведінки особистості. Акцентовано увагу на тому, що вирішальною умовою формування виховної діяльності є включення особистості у різні види роботи. Основні чинники виховної діяльності дають педагогу можливість активно впливати на виховний процес. Підкреслено, що успішна виховна діяльність неможлива без з’ясування критеріїв вихованості, регулярного отримання інформації про зміни, що відбуваються в особистості під впливом виховання. Передумовою цього є погляд на виховання як на цілеспрямований процес «проєктування» особистості, створення умов для її становлення, розвитку, самореалізації, самоствердженні у всіх сферах життєдіяльності. Зазначено, що педагоги повинні здійснювати власний позитивний вплив на загальну ситуацію в класі, зокрема на існування оцінних стосунків у певній діяльності. Перш за все це дотичне до вміння вчителя емоційно проявляти своє ставлення до моральної чи аморальної поведінки учнів. Педагог повинен любити свою працю, завжди починати із себе щось змінювати. Він має спонукати до аналізу ситуацій життєдіяльності, зокрема моральних колізій та інших ситуацій, робити відповідні висновки, формувати у вихованців переконання, навчати та передбачати результат будь-якої поведінки, гри, діяльності загалом. |
Опис: | Виховна діяльність – це процес управління особистісним розвитком дітей, школярів, студентів. Педагогічна психологія розглядає виховну діяльність як освітній процес, спрямований на розвиток моральної самосвідомості, особистісних потреб, позитивної мотивації, здійснення моральних вчинків та поведінки загалом. Підсумок виховної діяльності робить акцент на прагненні дитини до моральної поведінки, спілкуванні та діяльності, які мають здоровий психологічний, соціальний, моральний та духовний ґрунт. Ця діяльність вимагає усвідомлення її мети, знання чинників, умов, механізмів становлення й розвитку всебічно розвиненої, гармонійної, психічно, соціально, морально та духовно здорової особистості; цілеспрямованого керування вихованням особистості, використання автентичних виховних впливів; конструктивної взаємодії з вихованцями; опанування вихованцем навичок самовиховання та взаємовиховання. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3915 |
Розташовується у зібраннях: | Навчальні видання |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
12.pdf | 164,5 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.