Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4306
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Федорович, Анна | - |
dc.date.accessioned | 2025-01-08T17:56:50Z | - |
dc.date.available | 2025-01-08T17:56:50Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Федорович А. Етика педагога як змістова основа його моральної компетентності. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021. № 74. Т. 1. С. 149–153. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4306 | - |
dc.description.abstract | У статті зосереджено увагу на трактуванні педагогічної етики як основи моральної компетентності педагогічного працівника; акцентовано на важливості дотримання педагогом моралі на особистісному та професійному рівнях; з’ясовано значущість узгодження поведінки педагога з правилами етики та освітніми завданнями; розкрито принципи педагогічно етики, що регулюють освітню діяльність фахівця. Основним вихідним положенням педагогічної моралі є принцип «твори добро», який передбачає спрямування праці педагога: на розвиток особистості вихованця; на виконання ним професійної місії з любов’ю та повагою до життя та гідності кожного учасника освітнього процесу; на дотримання принципів загальнолюдської та педагогічної моралі (гуманізму, оптимізму, індивідуальної відповідальності, справедливості, законності, доцільності, незалежності, естетичної привабливості та ін.), відданість обов’язкам та ін. Підкреслено, що моральна компетентність є показником і одночасно результатом професійної та особистісної готовності педагога до роботи, оскільки виконання будь-якого освітнього завдання має етичне підґрунтя та гуманний зміст. Вона виявляється через здатність регулювати власні дії, що закріплюються у звичках, традиціях, принципах життя, професійних відносинах, діяльності, психічних станах, вчинках. Компонентами етичної компетентності є такі здатності фахівця: усвідомлення гуманістичних цінностей та принципів педагогічної етики; розуміння морального змісту педагогічної професії; уміння розуміти почуття та потреби інших; реалізація етично адекватного спілкування з учасниками освітнього процесу. Взаємодія учасників освітнього процесу передбачає обов’язкове дотримання норм моралі, усвідомлення моральної відповідальності, що має бути спільним та загальноприйнятим для всієї педагогічної спільноти через виконання етичних вимог, правил і принципів. Доведено, що педагогічна етика є змістовою основою моральної компетентності педагогічного фахівця, котра пояснює особливості, зміст, принципи та функції педагогічної моралі, характер етичної взаємодії в освітньому середовищі. Педагогічний етикет є регулятором стосунків із дітьми, батьками, колегами. | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.subject | моральна спрямованість особистості | uk_UA |
dc.subject | принципи моралі | uk_UA |
dc.subject | етика педагога | uk_UA |
dc.subject | моральна компетентність педагога | uk_UA |
dc.subject | компоненти педагогічної моралі | uk_UA |
dc.title | Етика педагога як змістова основа його моральної компетентності | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові видання |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
30.pdf | 218,39 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.