Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4309
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Паласевич, Ірина | - |
dc.contributor.author | Федорович, Анна | - |
dc.date.accessioned | 2025-01-08T18:30:57Z | - |
dc.date.available | 2025-01-08T18:30:57Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Паласевич І., Федорович А. Художньо-педагогічне спілкування як засіб формування мистецько-творчої компетентності дошкільника. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. зб. наук. пр. Київ : Гельветика, 2023. Вип. 91. С. 191–196. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4309 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена питанню формування мистецько-творчої компетентності дітей як результату реалізації завдань художньо-естетичного розвитку у закладі дошкільної освіти. Висвітлюються її компоненти (емоційний, пізнавальний, практичний, ціннісний, творчий) та послідовність удосконалення: від емоційно-естетичного сприймання мистецтва через усвідомлення його ознак – до засвоєння мистецьких практичних умінь і навичок та самостійного (творчого) їх застосування на практиці. Доведено, що необхідним засобом розвитку мистецько-творчої компетентності є художньо-педагогічне спілкування, яке повинно бути глибоко міжособистісним, виховним, гуманним. На відміну від художнього спілкування, воно не є стихійним, а спеціально організовується вихователем, передбачає виховний вплив та доречний супровід для кращого розуміння та осмислення дітьми художнього образу. Основними його засобами є: запитання, художні задачі, паузи споглядання / вслуховування, навіювання, коментування, демонстрування, зараження, порівняння тощо. Дошкільний педагог не нав’язує свої смаки, не домінує, а «проникає» у світ дитячих почуттів, діє опосередковано, пропонує, звертає увагу, не перешкоджаючи естетично-творчим проявам. Підкреслено, що художньо-педагогічне спілкування реалізовується під час теоретичних, практичних, інтегрованих занять з дітьми, а також різних видів їхньої діяльності: ігрової, художньо-продуктивної, художньо-мовленнєвої, музичної, театралізованої, самостійної художньої активності тощо. Його завдання такі: викликати емоційне ставлення до творів мистецтва; розвивати естетичне бачення, уяву та креативність; сприяти виникненню асоціативних зв’язків; удосконалювати здатність отримувати естетичне задоволення; стимулювати бажання ознайомлюватись із творами мистецтва та ін. Художньо-педагогічне спілкування забезпечує належні умови для проявів мистецької творчості дітей. | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.subject | мистецько-творча компетентність дошкільника | uk_UA |
dc.subject | художньо-естетичний розвиток дошкільника | uk_UA |
dc.subject | художньо-педагогічне спілкування | uk_UA |
dc.subject | художнє спілкування | uk_UA |
dc.subject | мистецтво | uk_UA |
dc.subject | види дитячої художньо-естетичної діяльності | uk_UA |
dc.title | Художньо-педагогічне спілкування як засіб формування мистецько-творчої компетентності дошкільника | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові видання |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
40.pdf | 314,89 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.