Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4309
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПаласевич, Ірина-
dc.contributor.authorФедорович, Анна-
dc.date.accessioned2025-01-08T18:30:57Z-
dc.date.available2025-01-08T18:30:57Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationПаласевич І., Федорович А. Художньо-педагогічне спілкування як засіб формування мистецько-творчої компетентності дошкільника. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. зб. наук. пр. Київ : Гельветика, 2023. Вип. 91. С. 191–196.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4309-
dc.description.abstractСтаття присвячена питанню формування мистецько-творчої компетентності дітей як результату реалізації завдань художньо-естетичного розвитку у закладі дошкільної освіти. Висвітлюються її компоненти (емоційний, пізнавальний, практичний, ціннісний, творчий) та послідовність удосконалення: від емоційно-естетичного сприймання мистецтва через усвідомлення його ознак – до засвоєння мистецьких практичних умінь і навичок та самостійного (творчого) їх застосування на практиці. Доведено, що необхідним засобом розвитку мистецько-творчої компетентності є художньо-педагогічне спілкування, яке повинно бути глибоко міжособистісним, виховним, гуманним. На відміну від художнього спілкування, воно не є стихійним, а спеціально організовується вихователем, передбачає виховний вплив та доречний супровід для кращого розуміння та осмислення дітьми художнього образу. Основними його засобами є: запитання, художні задачі, паузи споглядання / вслуховування, навіювання, коментування, демонстрування, зараження, порівняння тощо. Дошкільний педагог не нав’язує свої смаки, не домінує, а «проникає» у світ дитячих почуттів, діє опосередковано, пропонує, звертає увагу, не перешкоджаючи естетично-творчим проявам. Підкреслено, що художньо-педагогічне спілкування реалізовується під час теоретичних, практичних, інтегрованих занять з дітьми, а також різних видів їхньої діяльності: ігрової, художньо-продуктивної, художньо-мовленнєвої, музичної, театралізованої, самостійної художньої активності тощо. Його завдання такі: викликати емоційне ставлення до творів мистецтва; розвивати естетичне бачення, уяву та креативність; сприяти виникненню асоціативних зв’язків; удосконалювати здатність отримувати естетичне задоволення; стимулювати бажання ознайомлюватись із творами мистецтва та ін. Художньо-педагогічне спілкування забезпечує належні умови для проявів мистецької творчості дітей.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectмистецько-творча компетентність дошкільникаuk_UA
dc.subjectхудожньо-естетичний розвиток дошкільникаuk_UA
dc.subjectхудожньо-педагогічне спілкуванняuk_UA
dc.subjectхудожнє спілкуванняuk_UA
dc.subjectмистецтвоuk_UA
dc.subjectвиди дитячої художньо-естетичної діяльностіuk_UA
dc.titleХудожньо-педагогічне спілкування як засіб формування мистецько-творчої компетентності дошкільникаuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
40.pdf314,89 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.