Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/443
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorНевмержицька, Олена-
dc.date.accessioned2021-12-14T13:29:07Z-
dc.date.available2021-12-14T13:29:07Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationНевмержицька, Олена Familiarizing preschool children with the «Child in society» educational profile in modern realities / О. Невмержицька // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І.Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [ред. кол.: М.М.Чепіль(гол. ред.), О.М.Кобрій, О.Є.Карпенко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2019. – Вип. 8/40 : Педагогікаuk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/443-
dc.description.abstractУ сучасних реаліях актуалізується проблема ознайомлення дошкільників із соціальним довкіллям, яке є надзвичайно складним та різноманітним. Аналіз Базового компонента дошкільної освіти уможливив констатацію, що завданням закладів дошкільної освіти є навчити дітей диференціювати людей за ступенем спорідненості, за віком, статтю, національністю, соціальним статусом. Однак при цьому випущений важливий аспект ознайомлення дітей дошкільного віку із соціумом: ознайомлення їх з тими людьми, які мають певні особливості розвитку, що є надзвичайно важливо в умовах інклюзивного освітнього простору. У статті вказано, що необхідною і важливою умовою розвитку кожного суспільства є забезпечення права і можливості усім громадянам, у тому числі й тим, які мають особливі потреби, на освіту. У демократичних країнах це право реалізується шляхом пропозиції таким особам різних форм здобуття освіти. Надзвичайно актуальна і продуктивна серед них є інклюзія. У статті проаналізовано основні ознаки та нормативну базу інклюзивної освіти. Акцентовано на принципах, які мають лежати в основі роботи з дошкільниками та слугувати орієнтиром для вихователя у відборі змісту ознайомлення їх з особливостями та проблемами осіб з обмеженими можливостями здоров’я. До них, зокрема, належать: повага до притаманних людині чеснот, її особистої самостійності, зокрема свободи робити власний вибір, і незалежності; недискримінація; повага до особливостей осіб з інвалідністю і прийняття їх як компонента людської різноманітності й частини людства; рівність можливостей тощо. Визначено завдання роботи закладу дошкільної освіти в напрямі ознайомлення із соціальним довкіллям в умовах творення інклюзивного освітнього простору. Ця робота має бути системною та здійснюватися в кількох напрямах. Наприклад, доцільно ознайомити дошкільників з особливостями сприймання навколишнього світу особами, які мають певні функціональні обмеження, розвинути в дітей морально-етичні якості (співчуття, співпереживання, милосердя, взаємодопомогу тощо), сформувати уявлення про здоров’я як цінність людського життя, а також виховати почуття відповідальності за здоров’я – своє та інших людей. Така робота має проводитися цілеспрямовано, спиратися на емоційний досвід дитини, інтегруватися у заняття з різних розділів програми навчання, виховання і розвитку дітей дошкільного віку, реалізовуватися у межах різних форм роботи із застосуванням наочностіuk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectбазовий компонент дошкільної освітиuk_UA
dc.subjectдошкільникuk_UA
dc.subjectвихованняuk_UA
dc.subjectінклюзіяuk_UA
dc.titleFamiliarizing preschool children with the «Child in society» educational profile in modern realitiesuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Людинознавчі студії. Серія Педагогіка

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
невмержицька (2).pdf595,27 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.