Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4456
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorНабитович, Ігор Йосипович-
dc.date.accessioned2025-01-13T06:14:56Z-
dc.date.available2025-01-13T06:14:56Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationНабитович І. Між національним і приватним: суспільно-політичні контексти повісті Федора Заревича “Хлопська дитина”. Галичина. Література і культурно-історичні основи / редактори: Ігор Набитович, Олег Баган. 2022. № 1. С. 218-230.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4456-
dc.description.abstractСтаття присвячена розгляду суспільно-політичних контекстів повісті українського галицького письменника Федора Заревича (1835–1879), одного з зачинателів українського галицького письменства і журналістики. Повість Федора Заревича «Хлопська дитина», написана на межі 1850- 1860-х років, стала особливим маніфестом художнього вираження найважливіших суспільно-політичний ідей у Галичині 1820–1840-х років. Твір присвячено подіям Весни народів – революції 1848 року. Тут предасталено важливі ідейно-естетичні прямування доби, найболючіші суспільно-національні проблеми. Зокрема йдеться про ідеї відродження Речі Посполитої, та несміливого проростання в Галичині українського національного Відродження, поступового усвідомлення відрубности національних прямувань русинів / українців та поляків. У «Хлопській дитині» окреслено кілька ліній конфліктів та сюжетних напружень. Перше з них – народження в галицькому суспільстві нової української інтеліґенції (до якої належав і сам Заревич), переміна у суспільних настроях і намагання місцевої панівної еліти пригасити цю національну емансипацію, долучити ці сили до відродження Речі Посполитої. Ще одна вісь протистояння – соціяльно-економічне протиставлення шляхетського двору / села, ліквідація панщини й пошук нових форм співіснування після її знесення. У творі два головні герої: священик Евстахій та сирота Стефан. Кожен із них стає символом двох світоглядів і двох генерацій. Революція поєднує їхній світогляд і їх долі на тлі революційної доби. Протиставна пара може бути й ширшим символічним узагальненням в історісофській перспективі: священик – уособлення шляхетського світу, який аж до Весни народів в’яже свою долю лише з потугою Польської держави й відчуває себе приналежним польського народу-шляхти; бідний сирота, який стане впливовим адвокатом – втіленням образу частини бездержавного народу, який знаходить шлях свого відродження. Остаточно ці дві сили стануть однією, а сиволом їх поєднання, як національного об’єднання буде шлюб Стефана й небоги отця Евстахія.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.titleМіж національним і приватним: суспільно-політичні контексти повісті Федора Заревича “Хлопська дитина”uk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Навчальні видання

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Nabytovych_1.docx72,02 kBMicrosoft Word XMLПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.