Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/459
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДудник, Надія-
dc.contributor.authorСвйонтик, Олександра-
dc.date.accessioned2021-12-15T11:12:40Z-
dc.date.available2021-12-15T11:12:40Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationДудник, Надія Використання педагогічної технології М.Монтессорі в українській освіті / Н. Дудник, О. Свйонтик // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: М. М. Чепіль (гол. ред.), О. М. Кобрій, О. Є. Карпенко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2019. – Вип. 9/41 : Педагогіка. – С. 89-99. – текст на англ. мuk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/459-
dc.description.abstractУ статті розкрито особливості становлення та розвитку педагогічної системи М. Монтессорі, яка є актуальною в умовах сучасної тенденції освіти щодо впровадження ідей дитиноцентризму. Проаналізовано основні філософські засади цієї педагогічної системи та визначено її переваги у процесі виховання дитини в умовах самостійного розвитку. Виокремлено систему дошкільного виховання як початкову та важливу ланку у процесі освітньої практики. Визначено вимоги до створення спеціального освітнього простору у процесі розвитку дитини, охарактеризовано особливості методичних засад у підготовці педагогів до роботи з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку. Описано умови діяльності школи «Смайлик», яка працює за системою М. Монтессорі в місті Івано-Франківськ. Виокремлено умови налагодження діяльності дітей та педагогів з метою індивідуалізації освітнього процесу, сприяння розвитку дітей у природовідповідному середовищі, вироблення власних стратегій співпраці батьків вихованців і педагогів. Педагогічний рівень системи М. Монтессорі сприяє реалізації засад теорії дитиноцентризму та відповідає умовам розвитку дитини у демократичному суспільстві, бо трактує проблему взаємодії дорослого і дитини в процесі освітньої діяльності як вільну доцільну діяльність дітей у спеціально організованих дидактичних умовах. Методичний рівень системи М. Монтессорі розкриває конкретні прийоми та засоби виховання і навчання дітей, експериментально перевірену методику роботи з комплексом оригінальних дидактичних Монтессорі-матеріалів. Педагогіка М. Монтессорі інтереси дитини ставить на чільне місце в організації освіти, забезпечуючи умови індивідуального розвитку. Такий підхід забезпечує виконання основних гуманістичних традицій української етнопедагогіки, де дитина є суб’єктом соціального розвитку. А створена впродовж останніх десятиліть українська модель Монтессорі-школи підтверджує актуальність цієї системи для задоволення сучасних запитів суспільства у вихованні вільної, самостійної, ініціативної, громадянсько відповідальної, інтелектуально грамотної особистості. У статті підкреслено переваги використання педагогічної технології М. Монтессорі у роботі з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку в одному освітньому просторі, де система розвитку дитини реалізовується послідовно на засадах наступностіuk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectпедагогічна технологія М. Монтессоріuk_UA
dc.subjectдитина дошкільного вікуuk_UA
dc.subjectосвітній процесuk_UA
dc.subjectпедагогічне спостереженняuk_UA
dc.titleВикористання педагогічної технології М.Монтессорі в українській освітіuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Людинознавчі студії. Серія Педагогіка

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
дудник.pdf858,19 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.