Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4606
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДмитрів, Ірина Іванівна-
dc.date.accessioned2025-01-14T11:26:47Z-
dc.date.available2025-01-14T11:26:47Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationДмитрів, Ірина Іванівна. Лики святих жінок у "Житіях Святих" Дмитра Туптала / І. І. Дмитрів // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський зб. наук. праць молодих вчених ДДПУ імені Івана Франка / [редкол.: М. П. Пантюк (гол. ред.), А. І. Душний, В. І. Ільницький та ін. ; ред.-упоряд.: М. П. Пантюк, А. І. Душний, В. І. Ільницький, І. М. Зимомря] ; М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка, Рада молодих вчених. - Дрогобич : ВД Гельветика, 2024. - Вип. 75. Т. 1. - С. 195-202.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4606-
dc.description.abstractСтаття присвячена творчості видатного українського барокового письменника Дмитра Туптала, якого за майстерне володіння художнім словом називають «українським Златоустом». У дослідженні наголошено, що митрополит Дмитро − нащадок славного козацького роду, гетьманський проповідник, ревний душпастир, богослов-інтелектуал, філософ, культурний діяч, і його творчість, поза всяким сумнівом, належить Україні, попри жорстоке зросійщення мови його творів та прагнення московії привласнити собі його літературну спадщину. Показано, що «Житіях Святих» виховували чимало поколінь свідомих українців, зокрема й самого Шевченка. Продемонстровано, що феномен святості має давню біблійну й церковну традицію. У Церкві усталилися такі лики святих: Пресвята Богородиця, пророки, апостоли, святителі, преподобні, мученики, священномученики, преподобномученики, ісповідники, безсрібники й чудотворці. Жіночих типів святості налічують пʼять: Пресвята Богородиця, преподобні, мучениці, преподобномучениці та блаженні, або праведні. На основі аналізу агіографічних оповідань виявлено, що в «Житіях Святих» Дмитра Туптала представлено всі типи святих жінок, але письменник виокремлює ще декілька підтипів: Пресвята Богородиця, преподобні жінки, мучениці (зокрема великомучениці, мучениці-діви, діти-мучениці, мучениці, які страждали разом із членами своєї родини чи спільноти), преподобномучениці, блаженні, або праведні; рівноапостольні та святі цариці і князівни. Показано, що з особливим пієтетом агіограф ставиться до святих, яких зродила Руська земля. Простежено, що здебільшого титул святої закладено в назві її житія, проте іноді одна особа могла одночасно належати до різних типів святості, тому доводиться говорити про т. зв. агіографічний синкретизм. Кожна свята представлена неповторно й кожна історія духовного подвигу по-своєму вражає.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectДмитро Тупталоuk_UA
dc.subject«Житія Святих»uk_UA
dc.subjectагіографіяuk_UA
dc.subjectтипи святихuk_UA
dc.subjectбарокове письменствоuk_UA
dc.titleЛики святих жінок у "Житіях Святих" Дмитра Тупталаuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Лики святих жінок у Житіях Святих Дмитра Туптала.docx38,46 kBMicrosoft Word XMLПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.