Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4667
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Вовк, Олена Василівна | - |
dc.date.accessioned | 2025-01-16T12:12:21Z | - |
dc.date.available | 2025-01-16T12:12:21Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Вовк О. Концепція української дитячої літератури в естетичній системі Бориса Грінченка. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер.: Філологія. 2022 № 56. Том1. С. 7 – 10 | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4667 | - |
dc.description.abstract | Проблема відродження духовності в Україні не може вирішуватися без глибокого аналізу соціокультурних особливостей літератури для дітей, оскільки діти – майбутнє держави. У статті проаналізовано погляди Бориса Грінченка на українську дитячу літературу. Питання дитячої літератури актуалізувалося у другій половині ХІХ ст. у зв’язку із культурницькою боротьбою народницької інтелігенції за національну самобутність та національну школу. У дослідженні зауважено, що естетичні виміри авторської концепції етнокультурного закорінення включали в себе питання народної просвіти, видавничої справи та створення власне дитячої літератури. Для творчості Бориса Грінченка цей взаємозв’язок особливо властивий. Основне завдання статті – довести, що дитяча література Бориса Грінченка – це важливий засіб навчання і виховання. Борис Грінченко в певний спосіб популяризував народний твір через літературні засоби, по-перше, стилістично опрацьовуючи його, надаючи йому більш викінченої й виробленої літературної форми; по-друге, трансформуючи, збагачуючи при такій обробці сценами власного фантазування. Звертаючись до фольклорної поетики, Грінченко, надихає її власним, індивідуальним чуттям митця. Традиційні народнопоетичні мотиви, образи, художні засоби творчо переосмислюються і підпорядковуються ідейно-тематичним завданням літератури для дітей, спрямовуються на показ образів-характерів у цій конкретній життєвій реальності. Підкреслено цінність численних публіцистичних статей Б.Грінченка з проблем народної освіти, культури, навчання, виховання, а також теоретичних педагогічних праць. Конкретизовано основні вимоги до дитячого журналу, серед яких: наявність літературного і наукового відділу; основний принцип подання матеріалів у дитячому журналі – системність; відповідність формату журналу віку дитини; бездоганна коректура; зрозумілість мови; відповідність ілюстрацій текстам. Б. Грінченко визначив вимоги до літературних творів, що мають вміщуватися в дитячому журналі, серед яких: наявність морального ідеалу; зображення реального життя; художність творів; відображення у творі змісту, що сприяє розвиткові розуму й почуттів дитини. . | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.subject | Борис Грінченко | uk_UA |
dc.subject | національні ідентичність | uk_UA |
dc.subject | українська дитяча література | uk_UA |
dc.subject | націотворчість | uk_UA |
dc.subject | література для дітей | uk_UA |
dc.subject | художня система | uk_UA |
dc.title | Концепція української дитячої літератури в естетичній системі Бориса Грінченка | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові видання |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Вовк О. Концепція української .docx | 29,18 kB | Microsoft Word XML | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.