Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/470
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Івах, Світлана | - |
dc.contributor.author | Міщеня, Оксана | - |
dc.date.accessioned | 2021-12-16T09:31:38Z | - |
dc.date.available | 2021-12-16T09:31:38Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Івах, Світлана Громадсько-просвітницька та педагогічна діяльність Костянтини Малицької / С. Івах, О. Міщеня // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І.Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [ред. кол.: М.М.Чепіль(гол. ред.), О.М.Кобрій, О.Є.Карпенко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І.Франка, 2020. – Вип. 10/42 : Педагогіка | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/470 | - |
dc.description.abstract | У статті обґрунтовано важливість родинного середовища (громадська діяльність матері; письменницький талант батька) і соціокультурних умов (формування світоглядних позицій в умовах активізації суспільно-політичного життя на всіх українських землях) як визначальних чинників становлення громадсько-просвітницької діячки, письменниці та педагога К. Малицької. Виокремлено три етапи (галицький, буковинський, львівський), схарактеризовано її громадсько-просвітницьку, педагогічну та літературну діяльність на кожному з них. Констатовано, що педагогічна діяльність включала: викладацьку – вчителювання у м. Галич, с. Лужани під Чернівцями, у Львові та Красноярську; організаційну (керівництво педагогічним колективом першої української виділової дівочої школи РТП імені Т. Шевченка у Львові, заснування у Красноярську першої української народної школи імені І. Котляревського) тощо. Визначено, що основними напрямами громадсько-просвітницької діяльності К. Малицької були: організація і активна участь у жіночих та громадських товариствах краю (заснування читалень “Просвіти”, “Жіночих громад” у різних містах краю, Кружка ім. Ганни Барвінок у Львові; тісна співпраця з першим українським дошкільним товариством “Українська захоронка”, з “Просвітою”, Товариством наукових викладів імені П. Могили). Здійснений аналіз літературної спадщини Костянтини Малицької засвідчує, що у численних оповіданнях виховної тематики, наукових розвідках і науково-популярних статтях вона не тільки показала реальний стан українського шкільництва в межах австро-угорської та польської держав, а й теоретично обґрунтувала концептуальні основи рідномовної національної школи, сформулювала її мету, завдання, зміст навчання і виховання дітей, вимоги до вчителя | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.subject | Костянтина Малицька | uk_UA |
dc.subject | громадсько-просвітницька діяльність | uk_UA |
dc.subject | педагогічна діяльність | uk_UA |
dc.subject | літературна діяльність | uk_UA |
dc.title | Громадсько-просвітницька та педагогічна діяльність Костянтини Малицької | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Людинознавчі студії. Серія Педагогіка |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
івах (2).pdf | 441,32 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.