Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5325
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Щепанська, Христина | - |
dc.date.accessioned | 2025-03-12T09:00:55Z | - |
dc.date.available | 2025-03-12T09:00:55Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Щепанська, Х. Роль словесного образу у формуванні мовної та художньо-поетичної картин світу / Х. Щепанська // Рідне слово в етнокультурному вимірі : зб. наукових праць / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка [та ін.] ; редкол.: Н. Венжинович, О. Демськата, Л. Мацевко-Бекерська ін. ; гол. ред. С. Альбота. - Дрогобич : Посвіт, 2021. - C. 169-178. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5325 | - |
dc.description.abstract | Мета статті – визначити місце словесного образу у формуванні мовної та художньо-поетичної картин світу, з’ясувати співвідношення понять «словесний образ» і «літературний (художній) образ». У статті окреслено роль словесного образу у формуванні мовної та художньо-поетичної картин світу. Запропоновано альтернативну до традиційної (логіко-понятійної) схему співвіднесеності рівнів мовної картини світу з відповідними одиницями знань. Роль словесного образу як одиниці МКС протиставлена ролі цього ж образу, що входить у поетичний дискурс, набуваючи, крім інформативної, також естетичної функції: якщо для МКС словесний образ є важливим як стереотип, що несе загальну інформацію, то для поетичної картини світу акцент зміщується на естетичні смисли, закладені в образ як цінності. Досліджено роль словесного поетичного образу в художньому моделюванні дійсності, виявлюваному в двох аспектах: семіотичному та комунікативно-прагматичному. Відповідно до першого з них, мовний образ виступає знаком, який співвідносить лінгвальні засоби образності зі смислом тексту. Другий аспект передбачає розгляд словесного образу як одиниці естетичного спілкування, що бере участь у творенні нових смислів завдяки своїй здатності до комунікативної трансформації. Як одиниця художнього дискурсу мовний образ тісно пов’язаний з літературним. Обидві категорії здебільшого аналізують у системі твору. Однак існує інший аспект співвідношення цих понять; їх можна зіставляти крізь діаду «дійсність-текст», де літературний образ ближчий до тексту, а словесний – до дійсності. Перспективу дослідження вбачаємо у подальшому вивченні співвідношення понять «мовний образ» і «словесний поетичний образ» на конкретному ілюстративному матеріалі. | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.subject | словесний образ | uk_UA |
dc.subject | художній дискурс | uk_UA |
dc.subject | художньо-поетична картина світу | uk_UA |
dc.subject | мовна картина світу | uk_UA |
dc.subject | словесний поетичний образ | uk_UA |
dc.subject | художній дискурс | uk_UA |
dc.title | Роль словесного образу у формуванні мовної та художньо-поетичної картин світу | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Вип. 7 (2021) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
щепанська (2).pdf | 349,34 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.