Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5719
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЮган, Наталія-
dc.date.accessioned2025-04-08T12:07:57Z-
dc.date.available2025-04-08T12:07:57Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЮган, Наталія. Жіночий погляд на російсько-українську війну: фемінні ролі та стратегії подолання психологічних і постколоніальних травм у творах сучасної української драматургії / Н. Юган // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: М. Ю. Федурко (гол. ред.), С. М. Альбота, О. В. Косович та ін.]. - Дрогобич : Вид. дім "Гельветика", 2024. - Вип.59 : Філологія. - С. 81-92.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5719-
dc.description.abstractМета статті: класифікувати жіночі ролі та описати стратегії подолання психологічних і постколоніальних травм, висвітлені у сучасній українській жіночій драматургії про російсько-українську війну 2022–2024 рр. Методологія: цілісний аналіз літературного твору, метод класифікації, системний підхід до вивчення художньої структури тексту з використанням феміністичних стратегій в літературознавстві, психологічних теорій та концепцій, а саме теорії архетипів К. Г. Юнга, теорії травми та колективної психотравми Т. Хюбла, Дж. А. Коена, Е. Деблінгера, Дж. Л. Германа, А. П. Маннаріно. Новизна: розвідка базується на аналізі п’єс драматургинь про російсько-українську війну з порталу сучасної української драматургії Ukrdramahub, які не були об’єктом наукового дослідження. Висновки. У сучасній жіночій українській драматургії виокремлення амплуа воїна, волонтерки, матері, біженки, жертви та нараторки свідчить про суттєву зміну традиційних гендерних ролей та значний вплив екстремальної, кризової ситуації на фемінно-маскулінні стратегії поведінки жінок. Ці ролі показують, що жінка в суспільстві воєнного стану виконує функції, які раніше вважалися суто чоловічими, такі, як участь у бойових діях або активна громадська діяльність, її стратегії поведінки стають більш гнучкими та адаптивними. Жінка може бути сильною й незалежною, виконуючи роль захисниці або волонтерки, але водночас зберігати традиційні фемінні якості, такі, як материнство, емпатія, піклування про родину, слабких та нужденних. Розмивання жорстких гендерних меж, створення нових, більш комплексних моделей жіночої поведінки, втілене в постатях героїнь театрально-перформативних нарацій українських драматургинь, органічно співіснує з іншою тенденцією – актуалізацією символічного образу Берегині Роду та архетипу Великої Матері, що сприяє пропрацюванню колективних транспоколіннєвих травм, активації зв’язків з родом і пам’яттю предків, процесів усвідомленої національної ідентифікації та розриву з колоніальним минулим.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectсучасна українська жіноча драматургіяuk_UA
dc.subjectіндивідуально-перформативна нараціяuk_UA
dc.subjectфемінна рольuk_UA
dc.subjectтранспоколіннєва травматична пам’ятьuk_UA
dc.subjectколективна травмаuk_UA
dc.subjectархетип Великої Матеріuk_UA
dc.titleЖіночий погляд на російсько-українську війну: фемінні ролі та стратегії подолання психологічних і постколоніальних травм у творах сучасної української драматургіїuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:2024 Вип. 59. Філологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
юган.pdf386,29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.