Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5724
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Легерко, Тетяна | - |
dc.date.accessioned | 2025-04-08T12:47:24Z | - |
dc.date.available | 2025-04-08T12:47:24Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Легерко, Тетяна. Флористика як індикатор домінанти ідіостилю Дарії Віконської / Т. Легерко // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: М. Ю. Федурко (гол. ред.), С. М. Альбота, О. В. Косович та ін.]. - Дрогобич : Вид. дім "Гельветика", 2024. - Вип.59 : Філологія. - С. 34-41. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5724 | - |
dc.description.abstract | У статті розглянуто особливості індивідуального стилю Дарії Віконської з погляду його реалізації за посередництвом рослинних образів на матеріалі квіткових етюдів письменниці. Акцент зроблено на інтермедіальному характері текстів, що увиразнює творчу манеру мисткині. Проаналізовано стильове забарвлення творів з огляду на характер зображення рослинних образів, окреслено їх як індикатори ідіостилю Дарії Віконської. Увагу зосереджено на особливостях вираження авторського стилю шляхом поєднання ознак символізму, імпресіонізму та експресіонізму. Наукова новизна дослідження зумовлена необхідністю й важливістю розширення спектру розвідок мистецького доробку письменниці в аспекті ідіостилю. Мета полягає в з’ясуванні й окресленні стильових домінант творчості Дарії Віконської через призму флористичних образів. Сучасна методологічна основа дала можливість детального й комплексного аналізу текстів авторки. У ході дослідження було застосовано системний метод, елементи культурно-історичного, інтермедіального, психоаналітичного, формального та методу рецептивної естетики. «Філокактей» та «Білі іриси» репрезентують ознаки імпресіонізму та символізму у стилі Дарії Віконської, «В’язні», а особливим чином «Begonia rex» демонструють парадоксальне поєднання імпресіоністичного та експресіоністичного в площині одного твору. У підсумку з’ясовано, що синтез характерних рис модерного мистецтва, використання міжмедіальних (візуальних, звукових, тактильних) елементів визначають специфіку жанрової, стильової та образної природи творів Дарії Віконської. Рослини постають носіями глибокої філософії, в основі якої єдність людини з природою, сакральність творчого процесу, естетика споглядання та сприйняття світу та особлива емоційна наповненість як спонука до творчості. Флористичні образи і способи їх репрезентації на рівні художніх образів (символів, метафор та алегорій) є індикаторами ідіостилю письменниці, домінанта якого – експресіонізм, хоч риси імпресіонізму та символізму виявляємо в творах різних етапів творчості Дарії Віконської, що лиш збагачує їхню художню вартісність. | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.subject | ідіостиль | uk_UA |
dc.subject | флористичні образи | uk_UA |
dc.subject | рослинні образи | uk_UA |
dc.subject | імпресіонізм | uk_UA |
dc.subject | експресіонізм | uk_UA |
dc.subject | символізм | uk_UA |
dc.title | Флористика як індикатор домінанти ідіостилю Дарії Віконської | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | 2024 Вип. 59. Філологія |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
легерко.pdf | 338,64 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.