Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6056
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorYablonska, Diana-
dc.date.accessioned2025-05-12T06:56:18Z-
dc.date.available2025-05-12T06:56:18Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationYablonska, Diana. Kamyanets-Podilskiy institute of public education(1921 - 1930): development, activity and reorganization [Текст] = Кам'янець-Подільський інститут народної освіти(1921 - 1930): утворення, діяльність та реорганізація / D. Yablonska // Східноєвропейський історичний вісник : [збірник] / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: В. Т. Борщевич, В. Марек, М. М. Вегеш та ін. ; гол. ред.: В. І. Ільницький ; відп. ред. М. Д. Галів]. - Дрогобич : [Посвіт], 2018. - Вип. 9. - C. 45-55.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6056-
dc.description.abstractThe main thesis of the article is the formation, activity and reorganization of the Kamyanets-Podilsky Institute of Public Education as one of the Soviet scientific and educational centers of the 1920s The attention was paid to the purpose, tasks and work of the faculties of vocational education and social education, their contribution to the training of teaching staff for the region and republic. The publication’s purpose. On the basis of archival and published sources and works of domestic historians, highlight the main processes associated with the existence of Kamyanets-Podіlskіy IPE. Methodology. When writing our work, we used the following principles of historical research: historicism, objectivity, alternativeity, and systemicity. Various methods of conducting the research were also used, namely: historical-comparative, synthesis, biographical, retrospective, chronological, terminological and complex analytical. Scientific novelty. The main thesis of the article is the first comprehensive research on the founding and operation of the Kamyanets-Podіlskіy IPE, representing a new system of training pedagogical staff for a comprehensive school. Conclusions. Тhesis general structure of higher education, organization of educational process, research and public work of IPE is shownuk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectKamyanets-Podіlskіy Institute of Public Educationuk_UA
dc.subjectstudentsuk_UA
dc.subjectteachersuk_UA
dc.subjectfaculty of social educationuk_UA
dc.subjectfaculty of vocational educationuk_UA
dc.subjectpublic activityuk_UA
dc.subjectresearch workuk_UA
dc.subjecttraininguk_UA
dc.subjectstructureuk_UA
dc.titleKamyanets-Podilskiy institute of public education(1921 - 1930): development, activity and reorganizationuk_UA
dc.title.alternativeКам'янець-Подільський інститут народної освіти(1921 - 1930): утворення, діяльність та реорганізаціяuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:2018 № 9

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Яблонська (2).pdf358,95 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.