Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6056
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Yablonska, Diana | - |
dc.date.accessioned | 2025-05-12T06:56:18Z | - |
dc.date.available | 2025-05-12T06:56:18Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Yablonska, Diana. Kamyanets-Podilskiy institute of public education(1921 - 1930): development, activity and reorganization [Текст] = Кам'янець-Подільський інститут народної освіти(1921 - 1930): утворення, діяльність та реорганізація / D. Yablonska // Східноєвропейський історичний вісник : [збірник] / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: В. Т. Борщевич, В. Марек, М. М. Вегеш та ін. ; гол. ред.: В. І. Ільницький ; відп. ред. М. Д. Галів]. - Дрогобич : [Посвіт], 2018. - Вип. 9. - C. 45-55. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6056 | - |
dc.description.abstract | The main thesis of the article is the formation, activity and reorganization of the Kamyanets-Podilsky Institute of Public Education as one of the Soviet scientific and educational centers of the 1920s The attention was paid to the purpose, tasks and work of the faculties of vocational education and social education, their contribution to the training of teaching staff for the region and republic. The publication’s purpose. On the basis of archival and published sources and works of domestic historians, highlight the main processes associated with the existence of Kamyanets-Podіlskіy IPE. Methodology. When writing our work, we used the following principles of historical research: historicism, objectivity, alternativeity, and systemicity. Various methods of conducting the research were also used, namely: historical-comparative, synthesis, biographical, retrospective, chronological, terminological and complex analytical. Scientific novelty. The main thesis of the article is the first comprehensive research on the founding and operation of the Kamyanets-Podіlskіy IPE, representing a new system of training pedagogical staff for a comprehensive school. Conclusions. Тhesis general structure of higher education, organization of educational process, research and public work of IPE is shown | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.subject | Kamyanets-Podіlskіy Institute of Public Education | uk_UA |
dc.subject | students | uk_UA |
dc.subject | teachers | uk_UA |
dc.subject | faculty of social education | uk_UA |
dc.subject | faculty of vocational education | uk_UA |
dc.subject | public activity | uk_UA |
dc.subject | research work | uk_UA |
dc.subject | training | uk_UA |
dc.subject | structure | uk_UA |
dc.title | Kamyanets-Podilskiy institute of public education(1921 - 1930): development, activity and reorganization | uk_UA |
dc.title.alternative | Кам'янець-Подільський інститут народної освіти(1921 - 1930): утворення, діяльність та реорганізація | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | 2018 № 9 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Яблонська (2).pdf | 358,95 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.