Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6058
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМосевич, Ірина-
dc.date.accessioned2025-05-12T07:03:32Z-
dc.date.available2025-05-12T07:03:32Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationМосевич, Ірина. Лексична конотація в мовленнєвій творчій діяльності учня / І. Мосевич // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: М. Ю. Федурко (гол. ред.), С. М. Альбота, О. В. Косович та ін.]. - Дрогобич : Вид. дім "Гельветика", 2023. - Вип.55 : Філологія. - С. 26-33.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6058-
dc.description.abstractУ статті розглянуто поняття конотації як багатоаспектного явища, що має додатковий відтінок, компонент значення, семантичну модифікацію, процес, ознаку, знакову систему та мисленнєво-мовний механізм. Розкрито питання лексичної конотації в мовній культурі учнів, знання ними статусу конотації, її видів, межі функціонування та вмінь застосовувати конотації у творчих письмових роботах. Мета нашого дослідження полягає у вивченні феномену конотацій та аналізі зразків вживання їх у письмовій творчій діяльності учнів старших класів. Для досягнення мети розв’язано такі завдання: узагальнено теоретичні питання функціонування поняття конотації; розкрито сутність лексичної конотації та її різновиди, специфіку їх використання у творчих письмових роботах учнів. В аналізованих роботах виявлено такі різновиди конотацій: колоративи, зооніми, фітоніми. Аналіз цих видів лексичної конотації в її подвійному значенні в письмовій творчій діяльності учнів старших класів показав, що вони безпосередньо пов’язані з національною культурою, позаяк сформовані в певному національно-мовному середовищі, де основним чинником, що впливає на смисловий ореол слова, є прагматика тих, хто спілкується певною мовою. Конотації виконують кумулятивну, семантичну або стилістичну, емоційно-оцінну функції. Конотації колоративів містять інформацію про найбільш стійкі (підсвідомі) зорові смаки сприйняття певною спільнотою кольорів, які, відтворюючись в індивідуальному мовленні носіїв мови, формують ментальність особистості. Серед зоонімів і фітонімів, уживаних з метою виділення позитивних або негативних якостей людини, трапляються і звичайні лексеми, і слова-символи, і фразеологізми. Перспектива нашого подальшого дослідження полягає в детальнішому аналізі емоційно-оцінного ставлення особистості до навколишнього світу, інших людей, до самої себе, виявлюваного через вживання різних видів конотації у творчій діяльності учнів, задля глибшого пізнання національних мовних особливостей.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectсемантичніuk_UA
dc.subjectстилістичні функціїuk_UA
dc.subjectемоційно-оцінне ставленняuk_UA
dc.subjectзоонімиuk_UA
dc.subjectколоративиuk_UA
dc.subjectфітонімиuk_UA
dc.titleЛексична конотація в мовленнєвій творчій діяльності учняuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:2023 Вип. 55. Філологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
мосевич.pdf361,52 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.