Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6176
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСливка, Лариса-
dc.date.accessioned2025-05-21T12:39:09Z-
dc.date.available2025-05-21T12:39:09Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationСливка, Лариса. Закордонний досвід реалізації програм профілактики шкідливих звичок серед дітей та юнацтва = Abroad experience of implementing programs for the prevention of harmful habits among children and youth / Л. Сливка // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [редкол.: М. М.Чепіль (гол. ред.), Л. Морська, Н. Мукан та ін.]. - Дрогобич : ВД Гельветика, 2024. - Вип. 18/50 : Педагогіка. - С. 73-81.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6176-
dc.description.abstractАнотація. У статті висвітлено окремі аспекти накопиченого досить великого досвіду використання різноманітних соціальних і соціально-психологічних підходів до розв’язання проблем, пов’язаних із профілактикою шкідливих звичок серед дітей та юнацтва. Актуалізовано думку про низьку ефективність дотримання принципу «боротьби і викорінення» у реалізації відповідної педагогічної роботи, тому у країнах Західної Європи орієнтуються переважно на принцип «зменшення шкоди» («harm reduction»), який передбачає розроблення багатоплощинної і багатовекторної системи превентивних заходів. Анонсовано документ під назвою «Європейські стандарти якості у сфері профілактики вживання наркотиків» (European Drug Prevention Quality Standards), у якому увиразнено європейські підходи до проведення високоякісної профілактики вживання психоактивних речовин. Зазначено, що «Європейські стандарти» зосереджені на тому, як планувати, обирати й впроваджувати профілактичні інтервенції, забезпечуючи якість цієї соціально-педагогічної праці. Згадано і про Міжнародні стандарти у сфері профілактики вживання наркотиків, в яких узагальнено результати наукових досліджень у сфері профілактики та визначено ключові характеристики доказово обґрунтованих інтервенцій і політик, які довели, що вони сприяють зменшенню статистики щодо вживання дітьми та юнацтвом психоактивних речовин. Таблично представлено перешкоди й переваги впровадження доказово обґрунтованих профілактичних інтервенцій. Актуалізовано назви декількох реєстрів, у яких зібрані доказово обґрунтовані інтервенції у сфері профілактики вживання психоактивних речовин. Зазначено, що з‑посеред найкращих загальних методів збору даних про вживання психоактивних речовин учнями вважають опитування учнів у шкільному середовищі. Наведено приклади доцільних програм доказово обґрунтованих профілактичних інтервенцій, як‑от: проєкт «Норсленд»; проєкт «Космонавт»; проєкт «Підвісна дорога»; проєкт «Звільни свою свідомість»; Сіетлський проєкт соціального розвитку; Навчання й тренінг підлітків для уникнення вживання стероїдів: програма ATLAS; Анонімні Алкоголіки; Alateen, Al-Аnon; «Другий/третій буквар, або програма семи кроків»; «Дякую, Ні»; «Перш, ніж спробуєш»; «Подивися інакше»; програма Домашніх Детективів; «Фантастичні можливості» та ін.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectдіти і юнацтвоuk_UA
dc.subjectзакордонний досвідuk_UA
dc.subjectпрофілактика шкідливих звичокuk_UA
dc.subjectпрофілактичні програмиuk_UA
dc.subjectпрофілактичні інтервенціїuk_UA
dc.titleЗакордонний досвід реалізації програм профілактики шкідливих звичок серед дітей та юнацтваuk_UA
dc.title.alternativeAbroad experience of implementing programs for the prevention of harmful habits among children and youthuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 50 (2024) Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка»

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
12.pdf346,08 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.