Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6207
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКондур, Оксана-
dc.contributor.authorРадченко, Олександр-
dc.date.accessioned2025-05-26T10:30:51Z-
dc.date.available2025-05-26T10:30:51Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationКондур, Оксана. Педагогічні підходи до сімейного виховання різних поколінь = Pedagogical approaches to family education across generations / О. Кондур, О. Радченко // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [редкол.: М. М.Чепіль (гол. ред.), Л. Морська, Н. Мукан та ін.]. - Дрогобич : ВД Гельветика, 2025. - Вип. 20/52 : Педагогіка. - С. 62-69.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6207-
dc.description.abstractУ статті здійснено порівняльний аналіз еволюції педагогічних підходів до сімейного виховання представників поколінь – Baby Boomers, Generation X, Millennials та Generation Z. На основі аналізу теоретичних джерел та концептуальних підходів сучасної педагогіки охарактеризовано трансформацію виховних стратегій: від авторитарних до партнерських, від дисциплінарної моделі до емоційно чутливої, цифрово орієнтованої взаємодії. Визначено ключові чинники зміни стилів виховання: діджиталізація, трансформація цінностей, війна, соціальні виклики. Простежено вплив поколіннєвих відмінностей на роль батьків, особливості родинної комунікації та взаємодію з освітнім середовищем. Особливу увагу приділено практичному виміру виховання: використанню цифрових технологій, партнерських моделей, тьюторства, коучингу та фасилітації. Показано, що сучасні практики поступово переходять до фасилітації, коучингу й партнерства з дитиною. Обґрунтовано потребу у формуванні нової культури родинного виховання, адаптованої до сучасних реалій. Стаття також акцентує на потребі педагогічного супроводу батьків і формуванні поколіннєво-чутливих моделей виховання, що враховують виклики війни, цифрової перенасиченості та зміни освітнього контексту. Підкреслено важливість підвищення педагогічної обізнаності родин, розвитку емоційного інтелекту, створення безпечного і підтримувального середовища для дитини в умовах постійних змін. Автори зазначають, що ефективне сімейне виховання вимагає міждисциплінарного підходу, який поєднує педагогіку, психологію, соціологію та сучасні технології освіти. Наведено напрями подальших досліджень, зокрема стосовно виховання покоління Alpha, розвитку міжпоколіннєвого діалогу, трансформації батьківських цінностей та формування стійких педагогічних стратегій у кризових умовах. Одержані результати можуть бути корисними для розроблення поколіннєво-чутливих моделей родинного виховання в умовах цифровізації та суспільної нестабільності.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectпокоління, партнерствоuk_UA
dc.subjectемоційна підтримкаuk_UA
dc.subjectсімейне вихованняuk_UA
dc.subjectпедагогічні підходиuk_UA
dc.titleПедагогічні підходи до сімейного виховання різних поколіньuk_UA
dc.title.alternativePedagogical approaches to family education across generationsuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 52 (2025) Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка»

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кондур.pdf331,57 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.