Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6212
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Фунтікова, Ольга | - |
dc.contributor.author | Яйленко, Вікторія | - |
dc.contributor.author | Макаренко, Світлана | - |
dc.date.accessioned | 2025-05-26T11:10:35Z | - |
dc.date.available | 2025-05-26T11:10:35Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Фунтікова, Ольга. Дослідження дошкільної освіти Донеччини в період воєнного стану [Текст] = Research on preschool education in the Donbas region during the period of martial law / О. Фунтікова, С. Макаренко, В. Яйленко // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [редкол.: М. М.Чепіль (гол. ред.), Л. Морська, Н. Мукан та ін.]. - Дрогобич : ВД Гельветика, 2025. - Вип. 20/52 : Педагогіка. - С. 98-106. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6212 | - |
dc.description.abstract | У статті представлено дослідження кафедри дошкільної освіти Маріупольського державного університету «Дошкільна освіта Донеччини в період воєнного стану». Зазначено, що з огляду на велику кількість війн, які точаться у світі, та їх негативний вплив на людство, зокрема на дітей і дитинство, є необхідність вивчення й осмислення сутності війни; місця і ролі освіти в період воєнного стану. В Україні, починаючи з 24 лютого 2022 року, попри виклики небезпеки й невизначеності, зниження рівня внутрішньої та зовнішньої ресурсності педагогічних працівників, ними твориться нова українська освіта – «освіта в умовах війни» – з новими підходами, формами і технологіями. Підтримати та зберегти високопрофесійний кадровий педагогічний потенціал дошкільної освіти – одне із важливих завдань дослідження «Дошкільна освіта Донеччини в період воєнного стану». Розкрито науковий апарат дослідження – визначено його мету, об’єкт, предмет, основні організаційні й наукові завдання. Конкретизовано наукові методи дослідження та акцентовано увагу на їх комплексному застосуванні. Визначено термінологічне поле дослідження. Зміст та результати дослідження розкрито за трьома етапами: початковим, основним, заключним. Детально описано та проаналізовано результати опитування «Функціонування професійно-педагогічних колективів закладів дошкільної освіти в умовах воєнного стану». Зроблено висновки про те, що збереження психічного здоров’я, працездатності та ресурсності кожного педагогічного працівника і професійно-педагогічних колективів закладів/установ дошкільної освіти в умовах воєнного стану можливе за умов наявності в закладах антикризових програм/стратегій на період дії воєнного стану; особистої участі кожного працівника у справах колективу; грамотності управлінських дій керівників; вивчення та впровадження досвіду діяльності педагогів інших країн в умовах війни; допомоги кваліфікованого психолога з досвідом роботи у кризових ситуаціях. | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.subject | заклади дошкільної освіти | uk_UA |
dc.subject | педагогічні колективи | uk_UA |
dc.subject | дошкільна освіта | uk_UA |
dc.subject | воєнний стан | uk_UA |
dc.subject | Донеччина | uk_UA |
dc.title | Дослідження дошкільної освіти Донеччини в період воєнного стану | uk_UA |
dc.title.alternative | Research on preschool education in the Donbas region during the period of martial law | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | № 52 (2025) Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка» |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Фунтікова.pdf | 419,16 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.