Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/621
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Shchepanska, Khrystyna | - |
dc.date.accessioned | 2021-12-30T09:39:29Z | - |
dc.date.available | 2021-12-30T09:39:29Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Shchepanska, Khrystyna. The levels of imagery in the poetic tex / K. Shchepanska // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / [редкол.: Н. В. Скотна, М. Ю. Федурко, М. П. Баган та ін.] ; МОН України. - Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2018. - Вип. 42 : Філологія. - С. 186–194. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/621 | - |
dc.description.abstract | Мета статті – охарактеризувати основні рівні образності у поетичному тексті, визначити їх співвідношення, форми та засоби репрезентації. У статті проаналізовано особливості репрезентації чотирьох основних рівнів образності у поетичному тексті. Визначено, що різнорівнева структура образу відображає процес його формування – від «міфу до логосу», де міф – це передзнання та первинні знання, описані у вигляді архетипів і чуттєвих образів, а логос – знання, описані у формі словесних образів. Охарактеризовано предметно-чуттєвий рівень образності, зокрема визначено, що він представлений архетипами, або першообразами, а також чуттєвими образами, які, на відміну від архетипів, що є колективним передзнанням, формуються у процесі пізнання як відображення у людській свідомості реальних предметів. Проаналізовано особливості представлення ментального та мовного рівнів образності. З’ясовано, що ментальний рівень передбачає формування концептуальної рамки образу – когнітивного першообразу, в основі якого внутрішня форма слова. Мовний рівень образності у поетичному тексті представлений поетичними метафорами, фразеологізмами та символами. Окреслено послідовність процесу формування словообразу на лінгвальному рівні. Охарактеризовано комунікативно-прагматичний рівень образності, де ключовим є поняття концептуально-семантичної сполучуваності словообразу. Визначено алгоритм опису механізму формування словесного образу на цьому рівні. Підсумовано, що у поетичному тексті в основному представлені чотири рівні образності: предметно-чуттєвий, якому відповідає передконцептуальна форма об’єктивації образу, ментальний (концептуальна форма); лінгвальний, що репрезентує вербально-поетичне конструювання образу (мовна форма); комунікативно-прагматичний, де об’єктом дослідження є системні зв’язки словесного образу з текстом (дискурсивна форма). Перспективу дослідження вбачаємо у детальному аналізі кожного рівня структурування образу на прикладі конкретних поетичних текстів. | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.publisher | Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка | uk_UA |
dc.subject | образ | uk_UA |
dc.subject | образність | uk_UA |
dc.subject | предметно-чуттєвий образ | uk_UA |
dc.subject | архетип | uk_UA |
dc.subject | метафора | uk_UA |
dc.subject | символ | uk_UA |
dc.title | The levels of imagery in the poetic tex [Текст] / K. Shchepanska | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Проблеми гуманітарних наук. Серія Філологія |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Shchepanska Khrystyna.pdf | 819,65 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.