Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6236
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Коссак, Григорій Михайлович | - |
dc.contributor.author | Павлишак, Ярослава Ярославівна | - |
dc.contributor.author | Бриндзя, Ірина Володимирівна | - |
dc.date.accessioned | 2025-05-27T13:07:51Z | - |
dc.date.available | 2025-05-27T13:07:51Z | - |
dc.date.issued | 2025-05 | - |
dc.identifier.citation | Державний стандарт базової середньої освіти. Постанова КМУ № 898 від 30.09.2020 року. https://osvita.ua/legislation/Ser_ osv/76886/ (дата звернення: 17.10.2023). 2. Жирська Г. Формування в учнів ціннісного ставлення до природи як компонента екологічної культури. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.2014. Серія: педагогіка, (2). С. 74–81. 3. Закон України "Про повну загальну середню освіту" (Зі змінами, внесеними згідно з Законом № 3482-IX від 21.11.2023). https://osvita.ua/legislation/law/2232/ (дата звернення: 24.10.2023). 4. Колонькова О.О. Формування екологічної компетентності старшокласників засобами дистанційної освіти. Теоретико– методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: зб. наук. праць. Кам’янець-Подільський, 2007. Вип. 10. Т.1. С. 379–387. 5. Концепція екологічної освіти України Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. 2002. № 7. 6. Качур І. В. Проблеми формування екологічної культури в освітньому середовища. Наука. Релігія. Суспільство, 2011. № 2. С. 209–213. 7. Лебідь С. Г. Екологічна складова змісту освіти для сталого розвитку. Наукові праці Чорноморського державного універси- тету імені Петра Могили комплексу Києво-Могилянська академія. 2009. Сер.: Педагогіка, (112). Вип. 99. С. 25–29. 8. Лук’янова Л. Б., Гуренкова О.В. Екологічна компетентність майбутніх фахівців: навч. – метод. посібник. Київ- Ніжин: ПП Лисенко, 2008. 243 с. 9. Лук’янова Л.Б. Екологічна освіта у навчальних закладах: теоретичний і практичний аспекти. К.: Міленіум, 2006. 252 с. 10. Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої освіти. Міністерство освіти і науки України від 17. 08. 2016 р. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення: 07.11.2023). 11. Пустовіт Н. А., Пруцакова О.Л., Руденко Л. Д., Колонькова О. О. Формування екологічної компетентності школярів: наук.-метод. посібник. Київ: Педагогічна думка. 2008. 64 с. 12. Прокопенко О., Демидова Т. Екологічне виховання у процесі вивчення біології. Рідна школа. 2005. № 3. С. 72–75. 13. Про утворення Міжвідомчої робочої групи з удосконалення системи екологічної освіти в Україні. Наказ Міндовкілля. № 424 від 20.06.2023. https://mepr.gov.ua/mindovkillya-ta-mon-domovylysya-rozvyvaty-systemu-ekoosvity-v-ukrayini/ (дата звернення: 15.12.2023). 14. Толочко С., Бордюг Н. Методологічні засади формування екологічної компетентності школярів. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 2022. 26(2). С. 140–152. 15. Цурман Г. А., Тарасенко, Г. С. Формування екологічної культури особистості в освітньому середовищі. Еколого- збалансований розвиток суспільства: стан, проблеми, перспективи. Вінниця: КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти». 2022. (4). С. 125–131. | uk_UA |
dc.identifier.issn | ISSN: 2306-9716 (Print) 2664-6110 (Online) | - |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6236 | - |
dc.description | Практичне значення одержаних результатів полягає у розробці практичних методів й форм активізації екологічної цілеспрямованої діяльності учнів у процесі урочної та позаурочної роботи. | uk_UA |
dc.description.abstract | Формування високого рівня екологічної культури залежить від ефективної екологічної освіти, яка на порозі третього тися- чоліття стала необхідною складовою гармонійного, збалансованого, сталого розвитку. Відповідно до стратегії розвитку еко- логічної освіти, одним з найважливіших пріоритетних напрямків є комплексний підхід до екологічного виховання, що сприя- тиме бережному ставленню до навколишнього середовища і як результат – підвищить загальнодержавний рівень екологічної культури. Вимоги суспільства до освіти зумовлюють потребу підготовки екологічно грамотного випускника школи, відпові- дального за стан природного середовища. Сучасна парадигма освіти ставить в основу освітньої діяльності розвиток життєво важливих компетенцій, зокрема і екологічної компетентності особистості та суспільства. Екологічна компетентність виявляється в систематичному прийнятті рішень щодо врахування екологічних наслідків влас- ної діяльності, що чинить певний вплив на довкілля. Основою екологічної компетентності є екологічні знання, досвід прак- тичної діяльності в довкіллі. У статті проаналізовано особливості системного формування екологічної компетентності в урочній та позакласній роботі, як ефективного засобу набуття учнями екологічної свідомості. Розкрито систему педагогічних впливів, що включають форму- вання естетичних поглядів і переконань, почуття емпатії у ставленні до природи, гармонійне поєднання теоретичне навчання з практичною пізнавальною діяльністю. Виокремлено системність впровадження елементів екологічної діяльності учнів з біо- логії у позакласній роботі. Експериментальна перевірка проведеного дослідження показала ефективність запропонованих шляхів цілісного поєднання форм навчання з системним застосуванням виховних впливів та екологічної діяльності учнів. Ключові слова: екологічна компетентність, екологічна свідомість, сталий розвиток, освітній процес | uk_UA |
dc.description.sponsorship | Павлишак Ярослава | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.publisher | Екологічні науки : науково-практичний журнал | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Е1 - Біологія та біохімія), природничих наук (Е2 - Екологія, Е4 - Науки про Землю;58 | - |
dc.subject | екологічні знання, екологічна компетентність, екологічна свідомість, екологічна культура | uk_UA |
dc.title | Екологічна компетентність учнів як засіб формування екологічної культури | uk_UA |
dc.title.alternative | екологія, компетентність | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові видання |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Екологічні науки.pdf | 332,25 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.