Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6236
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Коссак, Григорій Михайлович | - |
dc.contributor.author | Павлишак, Ярослава Ярославівна | - |
dc.contributor.author | Бриндзя, Ірина Володимирівна | - |
dc.date.accessioned | 2025-05-27T13:07:51Z | - |
dc.date.available | 2025-05-27T13:07:51Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Коссак, Григорій Михайлович. Екологічна компетентність учнів як засіб формування екологічної культури / Я. Я. Павлишак, Г. М. Коссак,, І. В. Бриндзя // Екологічні науки.- 2025. - № 1(58)-С. 23-26 | uk_UA |
dc.identifier.issn | ISSN: 2306-9716 (Print) 2664-6110 (Online) | - |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6236 | - |
dc.description | Практичне значення одержаних результатів полягає у розробці практичних методів й форм активізації екологічної цілеспрямованої діяльності учнів у процесі урочної та позаурочної роботи. | uk_UA |
dc.description.abstract | Формування високого рівня екологічної культури залежить від ефективної екологічної освіти, яка на порозі третього тися- чоліття стала необхідною складовою гармонійного, збалансованого, сталого розвитку. Відповідно до стратегії розвитку еко- логічної освіти, одним з найважливіших пріоритетних напрямків є комплексний підхід до екологічного виховання, що сприя- тиме бережному ставленню до навколишнього середовища і як результат – підвищить загальнодержавний рівень екологічної культури. Вимоги суспільства до освіти зумовлюють потребу підготовки екологічно грамотного випускника школи, відпові- дального за стан природного середовища. Сучасна парадигма освіти ставить в основу освітньої діяльності розвиток життєво важливих компетенцій, зокрема і екологічної компетентності особистості та суспільства. Екологічна компетентність виявляється в систематичному прийнятті рішень щодо врахування екологічних наслідків влас- ної діяльності, що чинить певний вплив на довкілля. Основою екологічної компетентності є екологічні знання, досвід прак- тичної діяльності в довкіллі. У статті проаналізовано особливості системного формування екологічної компетентності в урочній та позакласній роботі, як ефективного засобу набуття учнями екологічної свідомості. Розкрито систему педагогічних впливів, що включають форму- вання естетичних поглядів і переконань, почуття емпатії у ставленні до природи, гармонійне поєднання теоретичне навчання з практичною пізнавальною діяльністю. Виокремлено системність впровадження елементів екологічної діяльності учнів з біо- логії у позакласній роботі. Експериментальна перевірка проведеного дослідження показала ефективність запропонованих шляхів цілісного поєднання форм навчання з системним застосуванням виховних впливів та екологічної діяльності учнів. Ключові слова: екологічна компетентність, екологічна свідомість, сталий розвиток, освітній процес | uk_UA |
dc.description.sponsorship | Павлишак Ярослава | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.publisher | Екологічні науки : науково-практичний журнал | uk_UA |
dc.subject | екологічні знання | uk_UA |
dc.subject | екологічна культура | - |
dc.subject | екологічна свідомість | - |
dc.subject | екологічна компетентність | - |
dc.title | Екологічна компетентність учнів як засіб формування екологічної культури | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові видання |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Екологічні науки.pdf | 332,25 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.