Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7141
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorАфанасенко, Валентина-
dc.contributor.authorСтець, Валентина-
dc.date.accessioned2025-10-28T11:12:29Z-
dc.date.available2025-10-28T11:12:29Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationАфанасенко, Валентина. Проблема творчості у наукових дослідженнях ХІХ–ХХ століття / В. Афанасенко, В. Стець // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і наки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Н. В. Скотна (гол. ред.), Р. М. Хавула, О. І. Галян та ін.]. - Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2021. - Вип. 49 : Психологія. - С. 9-21.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7141-
dc.description.abstractУ статті висвітлено результати наукової рефлексії проблеми творчості людини у теоріях ХІХ–ХХ століття. Застосований міждисциплінарний підхід та використано загальнонаукові принципи об՚єктивності, системності, історизму, світоглядного плюралізму, а також логіко-семантичний, системний і прогностичний підходи у вивченні й узагальненні досліджуваної проблеми творчості. Історичний розгляд проблеми творчості визначає необхідність з՚ясування справжнього призначення людини буття, способу й характеру самореалізації та перманентної життєтворчості. У психологічних традиціях вивчення творчості орієнтоване на прагматичні цінності і реалізується у ідеях взаємозв՚язку творчості із «виробництвом» ідей, продуктів, які характеризує новизна і значущість. Доведено, що евристично цінним у розвитку ідеї творчості є синергетичний підхід. Розуміння творчості як єдності хаосу та порядку у синергетиці перегукується із міфологічним тлумаченням на засадах аналогічного сприйняття світу як плинного й алогічного (збігу випадковостей), який не передбачає існування трансцендентного виміру ієрархічної упорядкованості та перетворення його на однорідний простір. Синергетичний підхід у розвитку ідеї творчості є своєрідним завершенням її культурно-історичного гештальту з одночасним відкриттям можливостей – потенцій для подальшого розвитку на вищому рівні розуміння людини. Особливість сучасного перехідного етапу визначає зміщення акцентів із ідеї деміурга на потенційну здатність саморозвитку, що орієнтує на дослідження потенційного творчого ресурсу особистості.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectтворчістьuk_UA
dc.subjectлюдинаuk_UA
dc.subjectособистістьuk_UA
dc.subjectраціоналістична теоріяuk_UA
dc.subjectірраціоналістична теоріяuk_UA
dc.subjectконцепція всеєдностіuk_UA
dc.titleПроблема творчості у наукових дослідженнях ХІХ–ХХ століттяuk_UA
dc.title.alternativeCreativity problem in scientific research in the XIX–XX centuriesuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 49 2021 Серія Психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
афанасенко_стець.pdf549,78 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.