Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7508
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСвйонтик, Олександра-
dc.contributor.authorГранд, Михаїл-
dc.date.accessioned2025-11-26T12:44:01Z-
dc.date.available2025-11-26T12:44:01Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationСвйонтик, Олександра. Трансформації у сфері освіти на тимчасово окупованих територіях України (2014-2023): українська історіографія дослідження проблеми [Текст] = Transformations in the Sphere of Education in the Temporary Occupied Territories of Ukraine (2014-2023): Ukrainian Historiography of Problem / О. Свйонтик, М. Гранд // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Ю. Стецик, Р. Попп, Г. Гриценко та ін.]. - Дрогобич : Вид. дім "Гельветика", 2023. - Вип. 13/55 : Історія. - С. 276-296.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7508-
dc.description.abstractМета статті – проаналізувати історіографію досліджень українських учених у сфері освіти на тимчасово окупованих територіях України (2014–2023). Методологія дослідження спирається на принципи історизму, системності, авторської об’єктивності, а також на методи історіографічного аналізу та синтезу. Наукова новизна полягає у тому, що вперше в українській історичній науці проаналізовано погляди українських учених, насамперед істориків, на стан освіти в окупованих частинах України (Крим, частина Донецької та Луганської областей, м. Севастополь). Висновки. Отже, трансформації у сфері освіти на тимчасово окупованих територіях України (2014–2023) досліджували історики (І. Грідіна, А. Дем’яненко, О. Потіха, Н. Свинаренко, О. Хоменко, О. Удод, Л. Якубова), політологи (Б. Дем’яненко, О. Чальцева), юристи (О. Цельєв), економісти (О. Захарова), педагоги (В. Курило, О. Караман), філософи (Д Свириденко) та ін. Джерельною базою для них слугували переважно інтернет-видання, які подавали не завжди перевірену інформацію. Власне відсутність можливості верифікувати джерельну інформацію є однією з найбільших проблем для дослідників сучасної російсько-української війни. Головну увагу вчені зосереджували на становищі середньої та вищої ланок освіти в окупованих Криму, Донецькій та Луганській областях. Значно менше відомо про стан дошкільної та середньої спеціальної (професійної) освіти, що, безумовно, є перспективним напрямом подальших досліджень для українських учених. Уважаємо, що науковцям потрібно продовжувати аналіз процесів, спрямованих на знищення української громадянської та етнічної ідентичності дітей і молоді через заклади освіти і позашкільні установи й організації на окупованих теренах України.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.publisherВид. дім "Гельветика"uk_UA
dc.subjectукраїнська ідентичністьuk_UA
dc.subjectдіти і молодьuk_UA
dc.subjectосвітаuk_UA
dc.subjectтимчасово окуповані територіїuk_UA
dc.subjectросійсько-українська війнаuk_UA
dc.titleТрансформації у сфері освіти на тимчасово окупованих територіях України (2014-2023): українська історіографія дослідження проблемиuk_UA
dc.title.alternativeTransformations in the Sphere of Education in the Temporary Occupied Territories of Ukraine (2014-2023): Ukrainian Historiography of Problemuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:2023 № 13/55 (серія Історія)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Свйонтик Гранд.pdf796,99 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.