Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7526
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКашаба, Ольга-
dc.contributor.authorЩербина, Ірина-
dc.date.accessioned2025-11-28T08:48:16Z-
dc.date.available2025-11-28T08:48:16Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationКашаба, Ольга. Краєзнавча діяльність у школах Харківщини у 20-ті роки ХХ ст. [Текст] = Local history activities in school of the Kharkiv region in the 20s of the 20th century / О. Кашаба, І. Щербина // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Ю. Стецик, Р. Попп, Г. Гриценко та ін.]. - Дрогобич : Вид. дім "Гельветика", 2023. - Вип. 14/56 : Історія. - С. 72-79.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7526-
dc.description.abstractМета дослідження – проаналізувати становлення шкільного краєзнавства на Харківщині в 1920-ті роки та охарактеризувати краєзнавчу діяльність у школах краю. Методологія дослідження зумовлена метою та завданням. В основу методології покладено принцип історизму, об’єктивності й системності вивчення. Автори використовують хронологічний, порівняльно-історичний, історико-генетичний, ретроспективний методи, а також методи аналізу і синтезу. Плідними для дослідження виявилися статистичний, текстологічний і біографічний методи. Наукова новизна полягає в тому, що критично осмислено творчий, науковий і методичний доробок освітян Харківщини у 20-ті роки ХХ ст. Проаналізовано методичні та дидактичні матеріали з краєзнавства і показано шлях їх упровадження у школах краю. Висновки. У 20-ті роки ХХ ст. шкільне краєзнавство на Харківщині набуває значного поширення. Уведення комплексних програм у семирічній трудовій школі передбачало наповнення матеріалу краєзнавчим компонентом. Він стає обов’язковим елементом у навчанні. Усе це позитивно позначилося на залученні учнів до краєзнавчих досліджень. Спостерігаємо розширення мережі шкільних краєзнавчих гуртків і музеїв. Але у той же час краєзнавство не було зведено до окремого предмету, а розглядалось і впроваджувалось як принцип навчання, що передбачав систематичне звернення до місцевого матеріалу у навчально-виховній роботі школи. Відзначаючи беззаперечні досягнення в організації різноманітних форм урочної та гурткової роботи, поширення екскурсійної діяльності, не можна не помітити того, що невирішеними залишалися питання браку методичного забезпечення, катастрофічно не вистачало літератури, технічних приладів, фінансування. Негативно на шкільному краєзнавстві позначилося і ідеологічне втручання. Поступово ініціатива та громадська активність були зведені нанівець, а краєзнавчий рух зазнав поступового затухання.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.publisherВид. дім "Гельветика"uk_UA
dc.subjectкраєзнавствоuk_UA
dc.subjectсемирічна трудова школаuk_UA
dc.subjectшкільне краєзнавствоuk_UA
dc.subjectкраєзнавчий рухuk_UA
dc.subjectшкільний музейuk_UA
dc.subjectкраєзнавчо-екскурсійна роботаuk_UA
dc.subjectосвітяни Харківщиниuk_UA
dc.subjectкомплексні програмиuk_UA
dc.titleКраєзнавча діяльність у школах Харківщини у 20-ті роки ХХ ст.uk_UA
dc.title.alternativeLocal history activities in school of the Kharkiv region in the 20s of the 20th centuryuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:2023 № 14/56 (серія Історія)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кашаба Щербина.pdf352,65 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.