Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7537
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПавлос, Івона Ева-
dc.date.accessioned2025-12-01T06:18:41Z-
dc.date.available2025-12-01T06:18:41Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationПавлос, Івона Ева. Проблема становлення культурно-просвітницької діяльності М. Грушевського в сучасній історіографії [Текст] = The problem of the establishment of the cultural and educational activity of M. Hrushevsky in contemporary historiography / І. Е. Павлос // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Ю. Стецик, Р. Попп, Г. Гриценко та ін.]. - Дрогобич : Вид. дім "Гельветика", 2023. - Вип. 14/56 : Історія. - С. 163-172.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7537-
dc.description.abstractМетою статті є реконструкція процесу дослідження у сучасній історіографії проблеми культурно-просвітницької діяльності М. Грушевського до 1894 р. Методологія дослідження передбачає поєднання принципів історизму, об’єктивності і системності та загальнонаукових і спеціально-історичних (історико-генетичного, історико-порівняльного, історико-типологічного та історико-психологічного) методів наукової праці. Наукова новизна статті полягає у спробі реконструкції історіографічних дискусій довкола проблеми становлення культурно-просвітницької праці М. Грушевського в українській історіографії кінця ХХ – першої чверті ХХІ ст. Висновки. Підсумовуючи сучасну культурно-просвітницьку грушевськіану періоду особистісного і професійного становлення М. Грушевського, вказано на її значною мірою пропедевтичний характер. Мовиться про те, що діаспорна історіографія, з огляду на відсутність підставових джерел, небагато конкретного могла сказати стосовно цієї важливої глави життєпису вченого. Сучасні дослідники, віднайшовши й актуалізувавши щоденники історика, його розлогий епістолярій і діловодну документацію навчальних закладів, отримали можливість з необхідною ретельністю реконструювати період його дитинства та юності. Втім ці студії наразі перебувають на стадії опрацювання розлогого комплексу джерел і визначення провідних проблемно-тематичних блоків. Це позначилося на недостатній спеціалізації грушевськознавчого пошуку, втім і на невиразності прописування культурно-просвітницьких сюжетів. Тож перспективним історіографічним завданням є як докладніше осмислення поодиноких питань (вплив гімназійних педагогів та самоосвітнього компонента, лекційна праця серед семінаристів, участь у просвітницьких проєктах старогромадівців та ін.), так і загальна артикуляція проблеми становлення культурних практик М. Грушевського як самостійного дослідницького сюжету.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.publisherВид. дім "Гельветика"uk_UA
dc.subjectукраїнська історіографіяuk_UA
dc.subjectрецепціяuk_UA
dc.subjectМ. Грушевськийuk_UA
dc.subjectкультурно-просвітницька діяльністьuk_UA
dc.subjectстудентські рокиuk_UA
dc.titleПроблема становлення культурно-просвітницької діяльності М. Грушевського в сучасній історіографіїuk_UA
dc.title.alternativeThe problem of the establishment of the cultural and educational activity of M. Hrushevsky in contemporary historiographyuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:2023 № 14/56 (серія Історія)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Павлос.pdf331,67 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.