Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7537Повний запис метаданих
| Поле DC | Значення | Мова |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Павлос, Івона Ева | - |
| dc.date.accessioned | 2025-12-01T06:18:41Z | - |
| dc.date.available | 2025-12-01T06:18:41Z | - |
| dc.date.issued | 2023 | - |
| dc.identifier.citation | Павлос, Івона Ева. Проблема становлення культурно-просвітницької діяльності М. Грушевського в сучасній історіографії [Текст] = The problem of the establishment of the cultural and educational activity of M. Hrushevsky in contemporary historiography / І. Е. Павлос // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Ю. Стецик, Р. Попп, Г. Гриценко та ін.]. - Дрогобич : Вид. дім "Гельветика", 2023. - Вип. 14/56 : Історія. - С. 163-172. | uk_UA |
| dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7537 | - |
| dc.description.abstract | Метою статті є реконструкція процесу дослідження у сучасній історіографії проблеми культурно-просвітницької діяльності М. Грушевського до 1894 р. Методологія дослідження передбачає поєднання принципів історизму, об’єктивності і системності та загальнонаукових і спеціально-історичних (історико-генетичного, історико-порівняльного, історико-типологічного та історико-психологічного) методів наукової праці. Наукова новизна статті полягає у спробі реконструкції історіографічних дискусій довкола проблеми становлення культурно-просвітницької праці М. Грушевського в українській історіографії кінця ХХ – першої чверті ХХІ ст. Висновки. Підсумовуючи сучасну культурно-просвітницьку грушевськіану періоду особистісного і професійного становлення М. Грушевського, вказано на її значною мірою пропедевтичний характер. Мовиться про те, що діаспорна історіографія, з огляду на відсутність підставових джерел, небагато конкретного могла сказати стосовно цієї важливої глави життєпису вченого. Сучасні дослідники, віднайшовши й актуалізувавши щоденники історика, його розлогий епістолярій і діловодну документацію навчальних закладів, отримали можливість з необхідною ретельністю реконструювати період його дитинства та юності. Втім ці студії наразі перебувають на стадії опрацювання розлогого комплексу джерел і визначення провідних проблемно-тематичних блоків. Це позначилося на недостатній спеціалізації грушевськознавчого пошуку, втім і на невиразності прописування культурно-просвітницьких сюжетів. Тож перспективним історіографічним завданням є як докладніше осмислення поодиноких питань (вплив гімназійних педагогів та самоосвітнього компонента, лекційна праця серед семінаристів, участь у просвітницьких проєктах старогромадівців та ін.), так і загальна артикуляція проблеми становлення культурних практик М. Грушевського як самостійного дослідницького сюжету. | uk_UA |
| dc.language.iso | ua | uk_UA |
| dc.publisher | Вид. дім "Гельветика" | uk_UA |
| dc.subject | українська історіографія | uk_UA |
| dc.subject | рецепція | uk_UA |
| dc.subject | М. Грушевський | uk_UA |
| dc.subject | культурно-просвітницька діяльність | uk_UA |
| dc.subject | студентські роки | uk_UA |
| dc.title | Проблема становлення культурно-просвітницької діяльності М. Грушевського в сучасній історіографії | uk_UA |
| dc.title.alternative | The problem of the establishment of the cultural and educational activity of M. Hrushevsky in contemporary historiography | uk_UA |
| dc.type | Стаття | uk_UA |
| Розташовується у зібраннях: | 2023 № 14/56 (серія Історія) | |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Павлос.pdf | 331,67 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.