Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7570
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛаврут, Ольга-
dc.date.accessioned2025-12-05T07:03:40Z-
dc.date.available2025-12-05T07:03:40Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЛаврут, Ольга. Шкільні дитячі організації УРСР у контексті "перебудовчих" процесів наприкінці 1980-х - початку 1990-х років [Текст] = School children's organizations Ukrainian SSR in the context of "restructuring" processes in the late 1980s - early 1990s / О. Лаврут // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Ю. Стецик, Р. Попп, Г. Гриценко та ін.]. - Дрогобич : Вид. дім "Гельветика", 2024. - Вип. 15/57 : Історія. - С. 120-126.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7570-
dc.description.abstractМета дослідження – охарактеризувати діяльність дитячих організацій у 1980-х – початку 1990-х років, коли відбувалися демократичні процеси, які торкнулися і закладів освіти. Методологія дослідження. У роботі використаний порівняльний, історико-хронологічний методи, які дали змогу простежити історію виникнення й основні напрями діяльності шкільних осередків. Порівняльний – надав змогу зіставити роботу дитячих осередків, що відрізнялися особливостями питань, які вирішували. Історико-хронологічний – простежити динаміку змін, що відбувалися в учнівському середовищі. Наукова новизна полягає в тому, що опрацьовані матеріали дали нагоду проаналізувати передумови і причини не лише виникнення організацій, а й напрями їх діяльності, що мало відкритий і доступний характер для учнівства, яке намагалося визначити свій рух. Висновки. Осередки школярів, з одного боку, стали виразниками провладних позицій, коли виконували інерційно виховну роботу, спрямовану на формування світогляду дітей, але з іншого – отримали можливість брати відповідальність за власні ініціативи, що носили прагматичний характер. Це пояснювалося тими процесами і явищами, які відбувалися в суспільстві, що перебувало в пошуку своїх можливостей і у ситуації вибору, який з’явився в умовах гласності й зародження ринкових відносин. Проте економічні негаразди також обумовлювали напрями діяльності і зміст дитячих організацій. Діти вирішували питання, пов’язані з фінансами, розуміючи звідки і куди йшли надходження; об’єднувалися в осередки любителів ігрових програм, що мало осучаснювати їх життя. Але це були лише вкраплення поряд зі звичними напрямами роботи, які протягом десятиліть впливали на свідомість школярів. Проте цікавим був досвід осередків, які виникали, що демонструвало їх бажання бути не лише учасниками свого життя, а й відповідальними споживачами.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.publisherВид. дім "Гельветика"uk_UA
dc.subjectшколаuk_UA
dc.subjectрадянськийuk_UA
dc.subjectучнівствоuk_UA
dc.subjectзаклади освітиuk_UA
dc.subjectорганізаціяuk_UA
dc.subjectосередокuk_UA
dc.titleШкільні дитячі організації УРСР у контексті "перебудовчих" процесів наприкінці 1980-х - початку 1990-х роківuk_UA
dc.title.alternativeSchool children's organizations Ukrainian SSR in the context of "restructuring" processes in the late 1980s - early 1990suk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:2024 № 15/57 (серія Історія)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Лаврут.pdf340,38 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.