Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7614| Назва: | Казимир Твардовський у польських та українських дослідженнях |
| Інші назви: | Kazimierz Twardowski in polish and ukrainian studies |
| Автори: | Барабаш, Остап |
| Ключові слова: | психологія інтроспекція Казимир Твардовський Львівсько-Варшавська школа Львівський університет феноменологія філософія освіти |
| Дата публікації: | 2025 |
| Видавництво: | Вид. дім "Гельветика" |
| Бібліографічний опис: | Барабаш, Остап. Казимир Твардовський у польських та українських дослідженнях [Текст] = Kazimierz Twardowski in polish and ukrainian studies / О. Барабаш // Українські історичні студії : [зб. наук праць ДДПУ ім. І. Франка] / [редкол.: Ю. Стецик (голов. ред.), Р. Попп, Г. Гриценко та ін.] ; М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка. - Дрогобич : Гельветика, 2025. - Вип. 17/59 (2025). - С. 190-196. |
| Короткий огляд (реферат): | Мета дослідження – окреслити основні напрями досліджень, пов’язаних з науковим доробком К. Твардовського та його впливом на розвиток різних галузей науки. Методологія дослідження. Спирається на системний аналіз; використано історико-філософський метод для встановлення місця концепцій К. Твардовського у розвитку європейської філософської традиції; для встановлення зв’язків між методологічними концепціями та сучасними науковими дослідженнями у сфері логіки, феноменології, когнітивних наук і педагогіки застосовано порівняльний аналіз. Наукова новизна – систематизація та узагальнення новітніх досліджень наукових статей щодо праць К. Твардовського. Визначення досі актуальних аспектів теорії у сфері логіки, педагогіки, філософії мови та когнітивних наук. Здійснено аналіз внеску К. Твардовського у теорію та практику, зокрема у дисциплінах логіки, методології викладання, впливу на феноменологічну філософію, трансформації методу інтроспекції Ф. Брентано, переходу від концепції психологізму до антипсихологізму; виявлено вплив педагогічних інновацій К. Твардовського на європейську та українську освітню систему. Висновки. К. Твардовський залишається важливим джерелом для сучасних досліджень одразу у кількох сферах завдяки різнобічності його наукових інтересів. Серед головних галузей науки, в яких проводяться дослідження, можна виділити логіку, аналітичну філософію, когнітивні науки і педагогіку. Для подальшого вивчення та дослідження у теорії судження та свідомості концепція дій та продуктів К. Твардовського залишається методологічною основою. Ширше вивчення його праць, їх детальний аналіз, висвітлення його ролі в історії польської та української філософії, його переосмислення психологізму та інтроспективного методу не втрачають своєї актуальності завдяки значущості фігури К. Твардовського в історії. Подальші розвідки його ідей потребують комплексного підходу з урахуванням множинних інтересів науковця та їх взаємодії у площині не лише теорії, але й практики. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7614 |
| Розташовується у зібраннях: | 2025 № 17/59 (серія Історія) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Барабаш.pdf | 339,28 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.