Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7657
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБілозерська, Світлана Іванівна-
dc.date.accessioned2025-12-11T11:17:32Z-
dc.date.available2025-12-11T11:17:32Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationБілозерська С.І. Аксіологічний підхід до формування духовної культури майбутнього вчителя / С. Білозерська // Проблеми сучасної психології: науковий журнал. Запоріжжя. Видавничий дим «Гельветика». - 2021. - №4 (23). - С. 15-22uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7657-
dc.description.abstractСтаття присвячена проблемі формування духовної культури майбутнього вчителя, яка значною мірою визначається рівнем педагогічної підготовки, прагненням до самовдосконалення в умовах професійної діяльності. Основоположним є твердження, що саме аксіологічний підхід до професійної педагогічної підготовки передбачає формування у студентів системи ціннісних орієнтацій, які визначають загальну спрямованість інтересів і прагнень особистості студента, а також розуміння цінностей духовної культури, що забезпечують цілісність та духовну зрілість особистості, прагнення до духовного саморозвитку, самоосвіти. Від характеру діяльності педагога, від його особистісних характеристик, ціннісних орієнтацій, життєвих установок та умов, які він створює, залежить не тільки якість засвоєння школярами встановлених освітнім стандартом знань, а й характер відносин суб’єктів освітнього процесу, атмосфера, в якій відбувається педагогічна взаємодія.Духовна культура майбутнього вчителя розуміється нами як складна, інтегративна якість, що виражається у високому рівні мотиваційно-ціннісного та морально-духовного ставлення до педагогічної діяльності, професійно-етичної вихованості, засвоєння морального досвіду та різних сторін духовного життя суспільства, у втіленні засвоєного в поведінці та професійній діяльності. Духовна культура педагога є показником особистісно-професійної зрілості та цілісності особистості; основою для створення власного ціннісного простору, який забезпечить освоєння базових цінностей життя та професійної діяльності.Здійснюючи змістовну інтерпретацію духовної культури, ми акцентували увагу на таких її складниках, як духовні знання, духовні цінності та духовне самовдосконалення. Духовні знання та цінності забезпечують формування у майбутніх педагогів здатності до самостійності, автентичної ціннісної орієнтації, заснованої на світоглядних рефлексіях, переживаннях, оцінках. Основними засобами духовного самовдосконалення є віра, любов, творення добра і боротьба зі злом, творення свободи і відповідальності, праця.Ключові слова: аксіологічний підхід, духовна культура, педагогічна діяльність, цінності, ціннісні орієнтації.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectаксіологічний підхідuk_UA
dc.subjectдуховна культураuk_UA
dc.subjectпедагогічна діяльністьuk_UA
dc.subjectцінностіuk_UA
dc.subjectціннісні орієнтаціїuk_UA
dc.titleАксіологічний підхід до формування духовної культури майбутнього вчителяuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання Кафедра психології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
білозерська .pdf293,05 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.