Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7664
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБілозерська, Світлана Іванівна-
dc.date.accessioned2025-12-12T07:31:11Z-
dc.date.available2025-12-12T07:31:11Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationБілозерська С. Аксіологічні основи формування професійного іміджу майбутнього вчителя / С. Білозерська // Вчені записки таврійського національного університету імені В.І.Вернадського. Серія: Психологія. Том 33(72) №2, 2022. - Одеса: Видавничий дім «Гельветика». - 2022. - С.133-138.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7664-
dc.description.abstractУ статті порушено проблему формування професійного іміджу в контексті аксіологічного підходу. Уточнено сутність базових понять теоретичного дослідження: імідж, професійний імідж, аксіологія, аксіологічні домінанти. Зазначається, що для навчання фахівців, здатних до утвердження цінностей людського життя, реалізації виховання та навчання на основі принципу гуманізму та педагогічної діяльності в цілому, доцільним є перехід до аксіологізації педагогічної освіти, яка має стати основним фактором у формуванні професійного іміджу майбутнього педагога. Звернута увага на важливості аксіологічного підходу, який дозволяє розглядати освітні цінності з позиції самоцінності людини та здійснювати ціннісні підходи до освіти на основі визнання цінності самої освіти. У контексті зазначеної проблеми професійний імідж майбутнього вчителя розглядається не просто як ментальний образ професії, стереотип свідомості, а як модель особистості вчителя, цілеспрямовано змодельований стандарт, який створюється для досягнення освітніх цілей, знань, особистої кар’єри та ціннісного самовираження й самовдосконалення. Проаналізовано аксіологічні домінанти, які виступають основою формування професійного іміджу та вимагають якнайшвидшого осмислення та реалізації. Серед них виділено наступні: розвиток орієнтації на професію педагога, що дозволяє підготувати майбутнього вчителя до трансляції цінностей у життєдіяльність школи; побудова аксіологічного Я-образу, який пов'язаний зі становленням суб’єктивності; інформаційна домінанта, що передбачає створення інтернет-середовища, яке формує нову специфічну культуру; креативна домінанта, що формує ціннісне ставлення студентів до творчих завдань та інтеркультурна комунікація, яка розглядається в контексті ціннісного самовизначення студентів у просторі молодіжної субкультури. Доведено думку, що саме аксіологічна основа професійного іміджу забезпечує майбутньому вчителю прийняття педагогічних, морально-духовних цінностей, готовність реалізовувати їх у діяльності, спонукає його до самовдосконалення та актуалізації творчого потенціалу в педагогічній діяльності.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectаксіологічний підхідuk_UA
dc.subjectаксіологічні домінантиuk_UA
dc.subjectіміджuk_UA
dc.subjectпрофесійний імідж майбутнього педагогаuk_UA
dc.subjectцінностіuk_UA
dc.subjectЯ-образuk_UA
dc.titleАксіологічні основи формування професійного іміджу майбутнього вчителяuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання Кафедра психології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
білозерська.pdf354,77 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.