Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7664Повний запис метаданих
| Поле DC | Значення | Мова |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Білозерська, Світлана Іванівна | - |
| dc.date.accessioned | 2025-12-12T07:31:11Z | - |
| dc.date.available | 2025-12-12T07:31:11Z | - |
| dc.date.issued | 2022 | - |
| dc.identifier.citation | Білозерська С. Аксіологічні основи формування професійного іміджу майбутнього вчителя / С. Білозерська // Вчені записки таврійського національного університету імені В.І.Вернадського. Серія: Психологія. Том 33(72) №2, 2022. - Одеса: Видавничий дім «Гельветика». - 2022. - С.133-138. | uk_UA |
| dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7664 | - |
| dc.description.abstract | У статті порушено проблему формування професійного іміджу в контексті аксіологічного підходу. Уточнено сутність базових понять теоретичного дослідження: імідж, професійний імідж, аксіологія, аксіологічні домінанти. Зазначається, що для навчання фахівців, здатних до утвердження цінностей людського життя, реалізації виховання та навчання на основі принципу гуманізму та педагогічної діяльності в цілому, доцільним є перехід до аксіологізації педагогічної освіти, яка має стати основним фактором у формуванні професійного іміджу майбутнього педагога. Звернута увага на важливості аксіологічного підходу, який дозволяє розглядати освітні цінності з позиції самоцінності людини та здійснювати ціннісні підходи до освіти на основі визнання цінності самої освіти. У контексті зазначеної проблеми професійний імідж майбутнього вчителя розглядається не просто як ментальний образ професії, стереотип свідомості, а як модель особистості вчителя, цілеспрямовано змодельований стандарт, який створюється для досягнення освітніх цілей, знань, особистої кар’єри та ціннісного самовираження й самовдосконалення. Проаналізовано аксіологічні домінанти, які виступають основою формування професійного іміджу та вимагають якнайшвидшого осмислення та реалізації. Серед них виділено наступні: розвиток орієнтації на професію педагога, що дозволяє підготувати майбутнього вчителя до трансляції цінностей у життєдіяльність школи; побудова аксіологічного Я-образу, який пов'язаний зі становленням суб’єктивності; інформаційна домінанта, що передбачає створення інтернет-середовища, яке формує нову специфічну культуру; креативна домінанта, що формує ціннісне ставлення студентів до творчих завдань та інтеркультурна комунікація, яка розглядається в контексті ціннісного самовизначення студентів у просторі молодіжної субкультури. Доведено думку, що саме аксіологічна основа професійного іміджу забезпечує майбутньому вчителю прийняття педагогічних, морально-духовних цінностей, готовність реалізовувати їх у діяльності, спонукає його до самовдосконалення та актуалізації творчого потенціалу в педагогічній діяльності. | uk_UA |
| dc.language.iso | ua | uk_UA |
| dc.subject | аксіологічний підхід | uk_UA |
| dc.subject | аксіологічні домінанти | uk_UA |
| dc.subject | імідж | uk_UA |
| dc.subject | професійний імідж майбутнього педагога | uk_UA |
| dc.subject | цінності | uk_UA |
| dc.subject | Я-образ | uk_UA |
| dc.title | Аксіологічні основи формування професійного іміджу майбутнього вчителя | uk_UA |
| dc.type | Стаття | uk_UA |
| Розташовується у зібраннях: | Наукові видання Кафедра психології | |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| білозерська.pdf | 354,77 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.