Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1181
Назва: | Інноваційні процеси в системі освіти України: проблеми та перспективи |
Автори: | Мотуз, Тетяна Швидун, Віктор |
Ключові слова: | нновація система освіти нноваційні педагогічні технології ідкрита модель освіти автономія закладів освіти трансформація |
Дата публікації: | 2021 |
Бібліографічний опис: | Мотуз, Тетяна Інноваційні процеси в системі освіти України: проблеми та перспективи / Т. Мотуз, В. Швидун // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І. Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [ред. кол.: М.М.Чепіль(гол. ред.), О.М.Кобрій, О.Є.Карпенко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2021. – Вип. 13/45 : Педагогіка. – С. 58-63. |
Короткий огляд (реферат): | У статті здійснено аналіз сучасного стану системи освіти України та вио-кремлено завдання щодо її подальшої модернізації й інноваційного розвитку на основі норма-тивних документів (Закон України «Про повну загальну середню освіту», «Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи», «Державний стандарт базо-вої середньої освіти»). Відзначається необхідність трансформації ролі вчителя – від єдиного джерела інформації до коуча, фасилітатора, тьютора, модератора й активного викорис-тання інноваційних технологій у навчальному процесі в контексті гарантованого розвитку та становлення особистості здобувача освіти. Акцентується увага на необхідності запро-вадження інноваційних форм і методів організації освітнього процесу, зокрема для вирішення суперечностей між очікуваннями держави, суспільства стосовно підготовки здобувачів осві-ти й реальним станом речей.Здійснено аналіз типів педагогічних технологій, виокремлено і проаналізовано етапи реа-лізації навчання – адаптаційний, мобільно-дослідницький та науково-дослідницький. Обґрун-товується теза про доцільність використання в запровадженні інновацій у систему освіти відкритої моделі освіти, оскільки особливості, притаманні їй (зокрема, використання спе-ціалізованих технологій, економічна ефективність, гнучкість, модульність, паралельність, асинхронність, нова роль викладача та здобувача освіти тощо), сприятимуть швидкому реа-гуванню на зміни в соціально-економічній ситуації, пристосуванню до індивідуальних та гру-пових освітніх потреб і запитів.Проаналізовано основні завдання, сформульовані для педагогів Західної Європи, висловле-но авторське бачення пріоритетних завдань щодо гуманоцентричної переорієнтації освіти України в цілому з акцентуванням уваги на плюралізації форм організації навчання.Розглянуто питання автономії навчальних закладів – фінансової, управлінської, педагогіч-ної. Відзначається, що управління інноваційними процесами в системі освіти має бути спря-мовано на забезпечення самостійності освітньої галузі з власними механізмами фінансування, управління, функціонування та розвитку. Розроблено конкретні пропозиції щодо вдосконалення системи управління інноваційними процесами в системі освіти в Україні, зроблено висновок про необхідність переходу від вико-ристання педагогами педагогічних методик до використання педагогічних технологій |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1181 |
Розташовується у зібраннях: | Людинознавчі студії. Серія Педагогіка |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
мотуз.pdf | 296,45 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.