Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1319
Назва: «Філософська смерть» як методологічний принцип
Автори: Лімонченко, Віра
Ключові слова: методологія
«філософська смерть»
мислення
особистість
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Лімонченко, Віра «Філософська смерть» як методологічний принцип / В. Лімонченко // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І. Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Н. В. Скотна, О. А. Ткаченко, Т. І. Біленко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2019. – Вип. 38 : Філософія. – С. 45-58
Короткий огляд (реферат): Мета роботи. У статті розглядається вимір методологічних питань, пов’язаний з особистісно-індивідуаль-ними якостями мислителя, а саме –готовністю здійснювати мисленнєвий рух за логікою предмета, що передбачає вихід за межі самого себе, зупинку плинного потоку життя, внаслідок чого виникає метафора «філософської смерті». Методологія. Засобами реалізації цього завдання постають: по-перше, кри-тична аналітика поняття-метафори «філософська смерть» і, по-друге, виявлення рівнів індивідуалізованого Я –тих характеристик Я, які стають умовою творчості, а не які постають перешкодою її. Наукова новизна.Показано, що «філософська смерть» як методологічний принцип працює як підготовка себе до мислення при домінанті уваги до життя предмета думки, що передбачає виключення своїх життєвих інтересів і вихід за межі самого себе.Готовність померти для світу має чисто ін-телектуальний зміст –злам автоматично-звичного руху міркування, розкриття багатовимірних просторів мислення. «Філософська смерть» може розумітись як заглиблення у самого себе, але оскільки за своєю природою людина є універсумом, тобто з’єднанням множинного, принциповою відкритістю, то, зану-рюючись у глибини себе, людина здатна подолати свій емпіричний стан. У засади творчої дії входить такий вимір Я, який розкривається поняттям «особистість», причому засвідчене лице особи, що обособлюється і індивідуалізується. Перешкодою для творчого акту стає замість, –блокуючи відкритість Я суттєвим вимірам творчого акту. Висновки.Готовність до самозміни під поглядом істини іменується також метанойєю, яку плану-ється у подальшому розглянути в антропологічно-культурному вимірі й розглянутитаку хибну модифікацію самозміни,як лице-мірство
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1319
Розташовується у зібраннях:Людинознавчі студії. Серія Філософія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
лімонченко (3).pdf588,68 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.