Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1322
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Савонова, Ганна | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-02T13:47:36Z | - |
dc.date.available | 2022-05-02T13:47:36Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Савонова, Ганна Онтологія метаморфози добра і зла, Бога та диявола у філософії Ж.Дельоза / Г. Савонова // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І. Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Н. В. Скотна, О. А. Ткаченко, Т. І. Біленко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2019. – Вип. 38 : Філософія. – С. 85-100 | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1322 | - |
dc.description.abstract | Мета статті:розкрити специфіку онтологіч-ноговиміру добра і зла в філософії Ж.Дельоза. Методологія:у компаративному стилі аналізу висвітлено метаморфозу розмо-тування Бога до диявола у філософії Ж.Дельоза. Наукова новизна:визначення онтології добра і зла в симулякрі розмотування Бога до диявола. Висновки.Вказується на те, що Бог визначається Ж.Дельозом не в трансценденції, а в іманенції, тож, відповідно, він не може спрощуватися до субвенції добра. Людина звично зводить моральні цінності до категорій добра і зла, та зводить їх референції до Бога та диявола. Проте навіть сама людина не може бути спрощено визначенаяк людина добра та людина погана. Відповідно, на думку Ж.Дельоза, і Бога не можна зага-няти в схожі рамки. Філософ звернув увагу на жорстокі вчинки юдейського Бога не тільки стосовно грішників, але й щодо пра-ведників Бог проявляв жорстоку натуру. Це наштовхувало на думку, щодо поєднання в природі Бога і добра, і зла, які зміню-ються через велику гру, де все включено, і будь-яке правило допус-тимо впроваджувати усіма учасниками. Отже, на противагу стрибку віри С.К’єркегора пропонується танок Бога та дияволаФр.Ніцше. Проводиться аналіз різниці між стрибком віри та танцем, що стверджує буття добра і зла. Вказується на мета-морфічну природу добра і зла, Бога і диявола, які через парний танок розмотуються довиміру нуля та перетворюються навласну протилежність, що є частиною їхньої природи. Танок добра і зла, Бога і диявола –це постійна метаморфоза. Зазна-чається, що саме танець, а не стрибок є ближчими до божес-твенної гри. Адже в танці рухи постійно повторюється, хоча кожен рух є тільки копією оригіналу, і ця копія повторюється доти, доки не стає протилежністю оригіналу, що вже давно знику небутті. Вказується, що людська мораль спирається на не-природні правила, де визначається оригіналом тільки добро, а його повторення має бути ідеальним. Насправді, мораль настількидалеко відходить від природи добра і зла, що апелює вже не до них, а до симулякрів. На думку Ж.Дельоза, кожна річ вже є симулякром самої себе. Отже, Бог є також симулякром самого себе, який багаторазово повторюється доки не розмотується до повного нуля. Бог повторює себе доки не стає самопроти-лежністю, отже,його природа самоіманента та включає в себевід самого початку зачаток зла, а не тільки добра. Тож існує єдиний закон вічного повторення, а тому, Бог ніколи не зникає та завжди повертається навіть з точки нуля. Робиться висновок, що метаморфічне багаторазове повторення добра є онтологічнимвиміром добра і зла відповідно до філософії Ж.Дельоза | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.subject | багатократне повторення | uk_UA |
dc.subject | відмінність | uk_UA |
dc.subject | розмотування Бога | uk_UA |
dc.subject | іманенція Бога | uk_UA |
dc.title | Онтологія метаморфози добра і зла, Бога та диявола у філософії Ж.Дельоза | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Людинознавчі студії. Серія Філософія |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
савонова.pdf | 683,73 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.