Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1322
Назва: Онтологія метаморфози добра і зла, Бога та диявола у філософії Ж.Дельоза
Автори: Савонова, Ганна
Ключові слова: багатократне повторення
відмінність
розмотування Бога
іманенція Бога
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Савонова, Ганна Онтологія метаморфози добра і зла, Бога та диявола у філософії Ж.Дельоза / Г. Савонова // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І. Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Н. В. Скотна, О. А. Ткаченко, Т. І. Біленко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2019. – Вип. 38 : Філософія. – С. 85-100
Короткий огляд (реферат): Мета статті:розкрити специфіку онтологіч-ноговиміру добра і зла в філософії Ж.Дельоза. Методологія:у компаративному стилі аналізу висвітлено метаморфозу розмо-тування Бога до диявола у філософії Ж.Дельоза. Наукова новизна:визначення онтології добра і зла в симулякрі розмотування Бога до диявола. Висновки.Вказується на те, що Бог визначається Ж.Дельозом не в трансценденції, а в іманенції, тож, відповідно, він не може спрощуватися до субвенції добра. Людина звично зводить моральні цінності до категорій добра і зла, та зводить їх референції до Бога та диявола. Проте навіть сама людина не може бути спрощено визначенаяк людина добра та людина погана. Відповідно, на думку Ж.Дельоза, і Бога не можна зага-няти в схожі рамки. Філософ звернув увагу на жорстокі вчинки юдейського Бога не тільки стосовно грішників, але й щодо пра-ведників Бог проявляв жорстоку натуру. Це наштовхувало на думку, щодо поєднання в природі Бога і добра, і зла, які зміню-ються через велику гру, де все включено, і будь-яке правило допус-тимо впроваджувати усіма учасниками. Отже, на противагу стрибку віри С.К’єркегора пропонується танок Бога та дияволаФр.Ніцше. Проводиться аналіз різниці між стрибком віри та танцем, що стверджує буття добра і зла. Вказується на мета-морфічну природу добра і зла, Бога і диявола, які через парний танок розмотуються довиміру нуля та перетворюються навласну протилежність, що є частиною їхньої природи. Танок добра і зла, Бога і диявола –це постійна метаморфоза. Зазна-чається, що саме танець, а не стрибок є ближчими до божес-твенної гри. Адже в танці рухи постійно повторюється, хоча кожен рух є тільки копією оригіналу, і ця копія повторюється доти, доки не стає протилежністю оригіналу, що вже давно знику небутті. Вказується, що людська мораль спирається на не-природні правила, де визначається оригіналом тільки добро, а його повторення має бути ідеальним. Насправді, мораль настількидалеко відходить від природи добра і зла, що апелює вже не до них, а до симулякрів. На думку Ж.Дельоза, кожна річ вже є симулякром самої себе. Отже, Бог є також симулякром самого себе, який багаторазово повторюється доки не розмотується до повного нуля. Бог повторює себе доки не стає самопроти-лежністю, отже,його природа самоіманента та включає в себевід самого початку зачаток зла, а не тільки добра. Тож існує єдиний закон вічного повторення, а тому, Бог ніколи не зникає та завжди повертається навіть з точки нуля. Робиться висновок, що метаморфічне багаторазове повторення добра є онтологічнимвиміром добра і зла відповідно до філософії Ж.Дельоза
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1322
Розташовується у зібраннях:Людинознавчі студії. Серія Філософія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
савонова.pdf683,73 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.